آزمایش موفقیت‌آمیز چندین موشک‌انداز از سوی کره شمالی

12:32 - 10 آبان 1398
کد خبر: ۵۶۳۶۰۷
رسانه رسمی کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای درباره آزمایش روز پنجشنبه این کشور، گزارش داد که چند سامانه موشک‌انداز بسیار بزرگ با موفقیت آزمایش شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل ، خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد که این کشور روز پنجشنبه چندین موشک‌انداز بسیار بزرگ را با موفقیت آزمایش کرد.

این آزمایش در حالی انجام می‌شود که در ماه‌های آگوست و سپتامبر نیز این کشور موشک‌انداز‌های مشابهی را تحت نظارت مستقیم «کیم جونگ‌اون» با موفقیت آزمایش کرده است.

بر اساس گزارش رسانه رسمی کره شمالی، کیم جونگ اون در پی موفقیت‌آمیز بودن آزمایش روز پنجشنبه، درباره این آزمایش ابراز خرسندی کرد.

روزنامه «رودونگ سینمون» کره شمالی نیز تصویری از آزمایش روز پنجشنبه موشک‌انداز‌ها ارائه داد.

آزمایش موفقیت‌آمیز چند موشک‌انداز از سوی کره شمالی

روز پنجشنبه ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی ۲ پرتابه جدید به سمت آب‌های شرقی خود شلیک کرد.

ارتش کره جنوبی در بیانیه خود اعلام کرد که این پرتابه‌ها از استان «پیون‌گان» به سمت دریا شلیک شده و مسافت ۳۷۰ کیلومتری را طی کرده‌اند.

طی ماه‌های اخیر و پس از شکست مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی، پیونگ‌یانگ آزمایش‌های موشکی خود را از سر گرفته و تاکنون چندین فروند موشک آزمایش کرده است.

دونالد ترامپ و کیم جونگ اون تاکنون ۳ بار با یکدیگر دیدار کرده و به توافق‌هایی در دیدار نخست رسیدند، اما اکنون مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ متوقف شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *