کمک مستشاری ایران به یمن/ واکنش فرمانده اسبق سپاه به اسارت درجه‌داران متجاوز سعودی/قدرت نهفته ایران به مراتب بیشتر از ابعاد آشکار آن است/ انصارالله دیگر در لاک دفاعی نیست

9:02 - 12 مهر 1398
کد خبر: ۵۵۴۸۱۸
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
حوزه امنیتی و دفاعی کشور در هفته جاری، اخبار گوناگونی داشت که جزئیات آن پیش‌تر منتشر شده است. مهم‌ترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم.
حوزه دفاعی و امنیتی در هفته‌ای که گذشتبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، حوزه امنیتی و دفاعی کشور در طول هفته جاری، اخبار گوناگونی داشت که جزئیات آن پیشتر منتشر شده است. مهم‌ترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم.

فرمانده کل ارتش: دشمن دچار اشتباه شود، آتش آن چشم خودش را کور می‌کند
فرمانده کل ارتش گفت: دشمن بداند اگر دچار اشتباه محاسباتی شده و تصمیم غلطی بگیرد، دود آتش این غلط، علاوه بر اینکه چشم خودش را کور می‌کند، دامن برخی کشورهای منطقه را هم خواهد گرفت.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح: سپاه به ارتش مردمی یمن کمک مستشاری می‌کند
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما به ارتش مردمی یمن کمک‌های مستشاری و فکری می‌کنیم و مسئول این کار، سپاه پاسداران است و تا آخر هم کنار مردم یمن می‌ایستیم تا این تجاوز را از خود دور کنند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه: ایران در حال طراحی سامانه راداری منحصربه فرد در جهان است
فرمانده نیروی هوافضای سپاه، گفت: در حال طراحی سامانه راداری هستیم که بر خلاف رادار‌های موجود در دنیا که ثابت و استقراری هستند، این سامانه در حین حرکت با هدف درگیر می‌شود و آن را منهدم می‌کند.

جانشین قرارگاه ثارالله: عملیات «نصر من‌ الله» حاصل ابتکارات نوین رزمی از سوی انصارالله بود
جانشین قرارگاه ثارالله سپاه با بیان اینکه تقویت دفاعی درونی یمن، باعث شده آنها به عملیات‌های بزرگ بیندیشند، گفت: عملیات نصر من‌ الله که با فتوحات بسیاری برای یمنی‌ها همراه بود، حاصل ابتکارات نوین رزمی از سوی انصارالله بود.

سردار سلیمانی: زائران غیرایرانی اربعین حسینی از ۶ گذرگاه زمینی وارد خاک ایران می‌شوند
دبیر ستاد اربعین حسینی سپاه و بسیج گفت: ستاد مردمی استقبال از زائران غیرایرانی در مبادی ورودی از کشورهای همسایه شامل پاکستان، افغانستان و جمهوری آذربایجان تشکل شده است که کار استقبال و تکریم زائران غیرایرانی را به عهده دارند.

امروز کسی یادی از ژنرال‌های قدکشیده صدام نمی‌کند ولی یاد شهدای دفاع مقدس همواره بر سر زبان‌هاست
سخنگوی سپاه با بیان اینکه شهدای دفاع مقدس با قلب‌هایی مملو از ایمان، انگیزه و‌ اراده، به ملت، هویت و فرهنگ ایران ارزشی دوباره دادند، گفت: امروز کسی یادی از ژنرال‌های قدکشیده صدام نمی‌کند ولی یاد شهدای دفاع مقدس همواره بر سر زبان‌هاست.

انصارالله، حزب‌الله، حشدالشعبی، فاطمیون و زینبیون از ایستادگی ملت ایران در دفاع مقدس الگوبرداری می‌کنند
رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با بیان اینکه امروز محصول فرهنگ دفاع ۸ ساله ملت ببزرگ ایران، «جبهه مقاومت» شده است، عنوان کرد: امروز انصارالله، حزب‌الله، حشدالشعبی، فاطمیون و زینبیون از ایستادگی ملت ایران در دفاع مقدس الگوبرداری می‌کنند.

دشمنان ملت یمن چاره‌ای جز عقب‌نشینی و پذیرش خاتمه جنگ ندارند
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: توانمندی رزمندگان بی دفاع یمن اخیراً به دشمن خود ضربه‌های اساسی از طریق هدف قراردادن هواپیما‌های راهبردی دشمن و مراکز نفتی آن‌ها و نیز اجرای عملیات " نصر من الله " و به اسارت در آوردن دشمن و چاره‌ای جز عقب نشینی و پذیرش خاتمه جنگ برای آنان باقی نگذاشته است.

رژیم منحوس صهیونیستی در گام دوم انقلاب باید از جغرافیای عالم حذف شود
فرمانده کل سپاه گفت: ما در گام دوم انقلاب اسلامی ظرفیت انهدام رژیم جعلی صهیونیستی را فراهم کرده ایم، اما در گام دوم باید این رژیم منحوس از جغرافیای عالم حذف شود و این مهم دیگر آرمان و رویا نبوده و هدفی دست یافتنی است.

واکنش فرمانده اسبق سپاه به اسارت درجه‌داران متجاوز سعودی به‌دست یمنی‌ها
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به عملیات «نصر من الله» نیروهای ارتش و مردمی یمن واکنش نشان داد و نوشت: اسارت هزاران سرباز و افسر و درجه‌دار عربستانی به‌دست یمنی‌ها ترامپ و مکرون را از خواب بیدار می‌کند؟

فرزندان «اویس قرن» تجهیزات اهدایی آمریکا به سعودی را باغرور علیه خودشان بکارگیری می‌کنند
مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فرزندان «اویس قرن» امروز توانسته‌اند سوار بر تانک‌ها و نفربر‌های اهدایی غرب و آمریکا به گاو شیرده سعودی شوند و این تجهیزات جنگی را با غرور علیه خود حاکمان فاسد سعودی بکارگیری کنند.

سرلشکر رشید: قدرت نهفته ایران به مراتب بیشتر از ابعاد آشکار آن است
فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) با بیان اینکه ویژگی‌های قدرت نهفته جمهوری اسلامی ایران به مراتب بیشتر از آن است که تا کنون آشکار شده است، گفت: ما خود را برای مواجهه با همه وضعیت‌های احتمالی آماده کرده‌ایم و از تمامی ظرفیت‌های خود برای در هم شکستن اراده و موقعیت دشمن استفاده خواهیم کرد.

در مقابل هر تجاوزی درس بزرگی به متجاوز می‌دهیم
مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح، گفت: دشمن باید بداند که ما در مقابل هر تجاوزی درس بزرگی به متجاوز می‌دهیم و ملت ایران زیر بار هیچ ذلتی نخواهد رفت.

۶ هزار و ۲۵۰ پروژه زودبازده و عام‌المنفعه در کشور افتتاح شد
۶ هزار و ۲۵۰ پروژه زودبازده از طرح بزرگ خدمت‌رسانی ۴۰ هزار پروژه بسیج در سراسر کشور با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خراسان جنوبی افتتاح شد.

واکنش جانشین فرمانده سپاه به اسارت ۷ هزار مزدور سعودی توسط سلحشوران یمنی
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اسارت ۷ هزار نفر از نیرو‌های سعودی توسط سلحشوران یمنی گفت: این تعداد نیروی نظامی در خاک عربستان به اسارت درآمده‌اند. یمنی‌ها انسان‌هایی شجاع، باهوش و قانع هستند و نفس امیرالمومنین (ع) به آن‌ها توان مقاومت داده است.

آمریکا باید ۵٠ میلیارد دلار هزینه تحریم‌های اقتصادی را به ایران بپردازد
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: اگر دموکرات‌ها هم روی کار بیایند ما مبارزه مان با آمریکا ادامه پیدا می‌کند چون دشمنی آنها با ماعلنی‌تر شده و ادامه خواهد داشت.

وزیر دفاع: با کمترین تجاوز به شدت مقابله می‌کنیم
وزیر دفاع گفت: ما با کمترین تجاوز به شدت مقابله می‌کنیم و اگر این تجاوز تکرار شود یقینا پاسخ ما نیز شدت بیشتری خواهد داشت.

حضور ارتش در شرق کشور مانع از هرگونه تعدی دشمنان است
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) در بازدید از مرز‌های تحت کنترل عملیاتی تیپ ۲۵۸ شهید پژوهنده نزاجا گفت: هدف اصلی حضور ارتش در منطقه شرق کشور ایجاد بازدارندگی است تا دشمن جرات نگاه کردن به مرز‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران را نداشته باشد.

سرلشکر صفوی: نیازمند فرماندهان میدانی در جنگ اقتصاد هستیم
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: با استفاده از تجربیات دفاع مقدس، انسجام و اتحاد مردم و تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی، قطعا دوران تحریم و فشارهای اقتصادی را طی یک یا دو سال آینده پشت سر می‌گذاریم و پیروز خواهیم شد.

اگر ما قدرتمند شویم مسلمانان کشمیر و نیجریه هم اوضاع بهتری خواهند داشت
فرمانده هوافضای سپاه با بیان اینکه ما تنها در مورد کشور ایران مسئول نیستیم، گفت: اگر ما در اینجا قدرتمند شویم مسلمانان در کشمیر و نیجریه و سایر نقاط نیز اوضاع بهتری خواهند داشت.

اجرای ۱۸۶ پروژه محرومیت‌زدایی در ایلام توسط قرارگاه خاتم الانبیا (ص)
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: ۱۸۶ پروژه محرومیت‌زدایی در استان ایلام توسط این قرارگاه به انجام رسیده است.

انصارالله دیگر در لاک دفاعی نیست و تهاجمی عمل می‌کند
معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: امروز انصارالله دیگر در لاک دفاعی نیست و تهاجمی عمل می‌کند و این تهاجم منحصر به داخل مرزهای یمن نیست و به داخل خاک عربستان نیز کشانده شده است.

سرلشکر سلیمانی: سپاه هیمنه بزرگترین و مجهزترین ارتش دنیا یعنی ارتش آمریکا را شکست
فرمانده نیروی قدس سپاه با تاکید براینکه امروز حصار‌ها برابر اراده سپاه اعتبار و کارایی ندارند، گفت: سپاه هیمنه بزرگترین و مجهزترین ارتش دنیا یعنی ارتش آمریکا را شکست و پوشالی بودن آن را به جهانیان نشان داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *