تحریم مجدد بانک مرکزی ایران؛ جلب رضایت گاو شیرده منطقه

3:12 - 06 مهر 1398
کد خبر: ۵۵۲۷۳۵
دسته بندی: سیاست
سفیر پیشین ایران در نروژ و مجارستان گفت: آمریکایی‌ها با تحریم صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی می‌خواهند حربه تبلیغاتی داشته باشند و در کنار آن اعزام نیرو‌های بیشتر نظامی به خلیج فارس را دنبال کنند؛ در واقع آنها مترصد جلب رضایت گاو شیرده خود در منطقه هستند.
فرجی راد در گفتگو با میزان:عبدالرضا فرجی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به علت تحریم مجدد بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی ایران از سوی آمریکا بیان کرد: آمریکایی‌ها هنوز جزئیاتی از این اقدام‌شان را مشخص نکرده‌اند، البته شاید قصد دارند اقدامات و مراودات تجاری ایران با برخی کشور‌ها مانند چین و روسیه را تحت تاثیر قرار دهند.
 
وی ادامه داد: با توجه به سفر‌های اخیر وزیر امورخارجه به دیگر کشور‌ها و خصوصا چین و توافقاتی که در این سفر‌ها حاصل شد، آمریکایی‌ها در نظر دارند هر گونه راهی را جهت تجارت و مبادله مالی که برای بانک مرکزی متصور باشد، ببندند.
 
این استاد دانشگاه اظهار داشت: اروپا به هیچ وجه نمی‌توانست از طریق بانک مرکزی با ایران تبادل داشته و پولی جا به جا کند.

سفیر پیشین ایران در نروژ و مجارستان عنوان کرد: این اقدام تحریم بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی ایران از سوی آمریکا، اقدامی تبلیغاتی و جنگ روانی محسوب می‌شود؛ چراکه بانک مرکزی در هر کشوری نسبت به دیگر بانک‌ها اولی است و ارجحیت دارد لذا با توجه به اینکه نتوانستند اقدام نظامی علیه ایران داشته باشند، خواستند به نوعی عصبانیت خود از اقتدار ایران را به رخ بکشند.

فرجی راد اضافه کرد: البته با توجه به اتهاماتی که سعودی‌ها در قضیه آرامکو به ایران زدند، آمریکا‌یی‌ها باید دست به اقداماتی می‌زدند تا متحد خود در منطقه را راضی نگه دارند.

وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها با تحریم صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی می‌خواهند حربه تبلیغاتی داشته باشند و در کنار آن اعزام نیرو‌های بیشتر نظامی به خلیج فارس را دنبال کنند؛ در واقع آنها مترصد جلب رضایت گاو شیرده خود در منطقه هستند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *