هند و ژاپن روابط دفاعی خود را گسترش می دهند

11:05 - 12 شهريور 1398
کد خبر: ۵۴۶۸۲۶
راجنات سینگ و تاکشی ایوایا وزیران دفاع هند و ژاپن در دیداری که در توکیو برگزار شد بر گسترش روابط دفاعی و راهبردی تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل ،  روزنامه " تایمز او ایندیا" روز سه شنبه نوشت: راجنات سینگ وزیر دفاع هند همچنین با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در خصوص گسترش روابط دفاعی بین دو کشور گفت وگو کرد.

وزیر دفاع هند که برای سفری پنج روزه در منطقه بسر می برد بعدازظهر امروز (سه شنبه ) توکیو را به مقصد سئول ترک می کند.

وزیر دفاع هند در حساب توییتری خود نوشت: دیدار بسیار سازنده ای با همتای ژاپنی خود داشتم. در این دیدار در خصوص گسترش روابط دفاعی هند و ژاپن گفت و گو کردیم.

مقامات هندی اعلام کردند که در دیدار وزیران دفاع هند و ژاپن، دو طرف در خصوص وضعیت منطقه اقیانوس هند و افزایش حضور نظامی چین در این منطقه گفت و گو کرده اند.

هند، ژاپن و آمریکا از جمله اعضای ثابت رزمایش های سالانه "مالابار" هستند. این رزمایش با هدف افزایش همکاری ها میان نیروهای دریایی سه کشور برگزار می شود.

هند، ژاپن و آمریکا همچنین برای کاهش نفوذ چین در منطقه با یکدیگر همکاری می کنند. این همکاری با نارضایتی ها و اخطار های چین روبرو شده است.

راجنات سینگ در دیدار خود با نخست وزیر ژاپن با اشاره به مساله کشمیر گفت: پاکستان هیچ جایگاه و مشروعیتی در خصوص کشمیر ندارد. کشمیر بخش جدایی ناپذیر هند است.

وی همچنین به شینزو آبه اعلام کرد که تصمیم دولت هند برای لغو امتیازات خاص ایالت جامو و کشمیر در واقع به مردم این منطقه نفع می رساند.

سینگ تاکید کرد: پاکستان باید به تروریسم نشات گرفته از خاک خود پایان دهد و تنها در این صورت هند حاضر به مذاکره با پاکستان خواهد شد.

هند و ژاپن به دنبال گسترش روابط خود در زمینه های مختلف هستند.

در این راستا دو کشور روابط خود را در زمینه اقتصادی، نظامی، فرهنگی و تجاری گسترش داده اند.

هند و ژاپن همچنین یک توافق نامه هسته ای غیر نظامی با یکدیگر امضا کرده اند.

این توافق در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ در جریان سفر نارندا مودی نخست وزیر هند به ژاپن، پس از شش سال امضا شد و در ماه جولای سال ۲۰۱۸ به مرحله اجرایی رسید.

بر اساس این توافق ژاپن می تواند تکنولوژی هسته ای به هند صادر کند. هند اولین کشور غیر متعهد به پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (ان پی تی) می باشد که ژاپن با آن توافق نامه هسته ای امضا کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *