رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

همکاری مشترک روسیه، ترکیه و ایران برای تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه

14:56 - 11 شهريور 1398
کد خبر: ۵۴۶۶۱۶
وزیر خارجه روسیه می‌گوید که کشورش به همراه ایران و ترکیه برای تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه تلاش می‌کند.

روسیه به همراه ایران و ترکیه برای تشکیل کمیته قانون اساسی سوریخ تلاش می‌کندبه گزارش گروه بین الملل ؛ «سرگئی لاوروف» می‌گوید: روسیه به همراه شرکای خود در گفت‎وگو‌های آستانه، برای تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه تلاش می‌کند.

وزیر خارجه روسیه که در مؤسسه روابط بین‌الملل مسکو سخنرانی کرده، گفت که "ما بیشترین تلاش خود را برای تشکل قانون اساسی در سوریه انجام می‌دهیم، جایی که تنها یک یا ۲ گام باقی مانده‌اند".

لاوروف در بخش دیگری از اظهارات خود تأکید کرد: این که گفته می‌شود رایزنی‌های دولت سوریه شرایط را برای بازگشت پناهجویان فراهم نکرده است با انگیزه سیاسی و متعصبانه است. تاکنون حدود ۱.۵ میلیون آواره سوری از زمان آغاز جنگ در این کشور تاکنون به منازل خود بازگشته‌اند.

وی افزود: تعداد افرادی که از لبنان و اردن بازمی‌گردند بسیار زیاد است؛ روزانه ۱۰۰۰ نفر بازمی‌گردند. از جولای سال ۲۰۱۸ حدود ۴۰۰ هزار نفر بازگشته‌اند بنابراین گفت‎وگو درباره اینکه دولت سوریه شرایط را برای بازگشت آوارگان فراهم نکرده با انگیزه سیاسی و متعصبانه صورت می‌گیرد.

لاوروف در ادامه گفت: در جایگاه نخست مشکل این است که بیشتر کشور‌های اروپایی عملا به اندازه کافی تمایل به ایجاد شرایط برای بازگشت پناهجویان و افراد آواره ندارند.

وزیر خارجه سوریه در پایان اظهار داشت: با وجود موانعی که ایجاد می‌شود ما به همراه شرکای خود در گفت‌وگو‌های آستانه، ترکیه و ایران، نهایت تلاش خود را برای ایجاد کمیته قانون اساسی سوریه به کار می‌بندیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *