رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

روزنامه‌‌نگار افغانستانی اظهارات وزیر دفاع آمریکا درباره کشورش را «وحشیانه» خواند

20:23 - 09 شهريور 1398
کد خبر: ۵۴۵۷۸۰
روزنامه‌نگار افغانستانی در واکنش به اظهارات مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا که از وجود گزینه حمله اتمی به این کشور سخن گفته بود، آن را بیانیه‌ای وحشیانه خواند.

به گزارش گروه بین الملل ، روزنامه‌نگار افغانستانی اظهارات «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا درباره افغانستان را وحشیانه خواند.

«ایمل فیضی» روزنامه‌نگار و نویسنده افغانستانی در واکنش به گفته‌های وزیر دفاع آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت: «مارک اسپر: ارتش آمریکا حق حمله اتمی به افغانستان را حفظ می‌کند.... این وحشیانه‌ترین بیانیه‌ای است که یک مقام آمریکایی بیان کرده است!»

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه (6 سنبله) در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا گزینه حمله اتمی به طالبان را حفظ می‌کند یا نه، گفت: «ما همه گزینه‌ها را روی میز داریم. اما واضح است که بر اساس برنامه پیش می‌رویم. کلید حل این نزاع، توافق سیاسی است. ما در این مسیر هستیم. امیدواریم به نوعی از تفاهم برسیم که به توافق سیاسی منتج شود که ما را در مسیر درست به پیش ببرد.»

 این اظهارات در حالی از سوی وزیر دفاع آمریکا بیان می‌شود که ماه گذشته، دونالد ترامپ در دیدار با عمران در سخنانی توهین‌آمیز مدعی شد که اگر بخواهد می‌تواند افغانستان را طی 10 روز نابود کند.

به‌دنبال سخنان توهین‌آمیز و سخیف دونالد ترامپ درباره افغانستان، سیاستمداران، فعالان شبکه‌های اجتماعی و مردم افغانستان در حمایت از وطن خود، این سخنان را محکوم کرده و انزجار خود از ترامپ و سیاست‌های آمریکا را نشان دادند.

رئیس‌جمهور پیشین افغانستان نیز اظهارات توهین‌آمیز ترامپ درباره افغانستان را بازتاب مکنونات درونی رهبری آمریکا در قبال مردم و کشور افغانستان دانست و گفت آنها برای زندگی و کرامت انسانی، هیچ احترامی قائل نیستند.

کرزی گفت: دو سال قبل حکومت آمریکا با استعمال بزرگترین بمب غیر اتمی خود در خاک افغانستان، عدم حسن نیتش را در قبال مردم افغانستان، حاکمیت ملی این کشور و ارزش‌های بشر دوستانه به نمایش گذاشت.

این اظهارات در حالی از سوی ترامپ بیان شد که در طول 18 سال گذشته آمریکا نتوانسته امنیت را در افغانستان برقرار کند. امنیتی که به‌گفته بسیاری از کارشناسان بین‌المللی از ارکان اصلی توافقنامه امنیتی کابل-واشنگتن به‌شمار می‌آید و تاکنون هزاران سرباز افغان در حمایت از آمریکا در این کشور کشته شده‌اند.

/انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *