۳۲ مجتمع آب‌رسانی در منطقه بلوچستان وجود دارد/ در منطقه سیستان به حدود ۲۴ روستا آب‌رسانی سیار انجام می‌دهیم/ نواقصی در سیستم آب‌رسانی وجود دارد

8:02 - 07 شهريور 1398
کد خبر: ۵۴۵۱۹۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در بلوچستان به یک هزار و ۷۵۰ روستا قبل از بارندگی‌های اخیر آب رسانی سیار می‌کردیم که اوضاع هم اکنون بهتر است. گفت: ۳۲ مجتمع آب‌رسانی در بلوچستان وجود دارد که بزرگ‌ترین آن در منطقه دشتیاری چابهار است.
استاندار سیستان و بلوچستان:احمدعلی موهبتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، درباره اظهارات اخیر علیم یارمحمدی مبنی بر اینکه در حال حاضر بیش از ۳ هزار روستا‌ی منطقه بلوچستان به شیوه سرپایی آبیاری می‌شوند، اظهار کرد: ۳۲ مجتمع آب‌رسانی در منطقه بلوچستان وجود دارد که بزرگترین آن در منطقه دشتیاری چابهار است.
 
وی ادامه داد: در مناطق روستایی یلوچستان مجتمع‌های آب‌رسانی بسیاری وجود دارد تا آب شرب مورد نیاز مردم این بخش تامین شود، همانطور که آب شرب تعداد ۲۶۱ روستا از سد زیردان تامین می‌شود، البته بخشی از این پروژه اجرا شده است. همچنین در مجتمع آبرسانی ۲۱۰ روستایی پایین دست سد پیشین، آب در سد وجود دارد و منتظر تکمیل شبکه انتقال و توزیع هستیم. البته مجتمع‌های اینچنینی دیگری هم وجود دارد.
 
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در بلوچستان به یک هزار و ۷۵۰ روستا قبل از بارندگی‌های اخیر آب رسانی سیار می‌کردیم که اوضاع هم اکنون بهتر است. البته نیاز به شتاب در اقدامات آب‌رسانی داریم. امیدواریم که وزارت نیرو با پیمانکاران این بخش با سرعت و دقت بیشتری اقدامات در این زمینه را صورت دهند.

موهبتی عنوان کرد: در بخش سیستان نیز بیش از ۹۵۰ روستا داریم و بزرگترین شبکه آب‌رسانی کشور در سیستان است. البته نواقصی در سیستم آب‌رسانی وجود دارد، چنانچه افرادی فرصت طلب در مسیر خط انتقال آب به علت اینکه برداشت زیادی می‌کنند، حجم آب در انتهای خط  کمتر می‌شود، در این منطقه به حدود ۲۴ روستا آب‌رسانی سیار انجام می‌دهیم.
 
وی تصریح کرد: یکی دیگر از راه‌های تامین آب در استان و خصوصا در منطقه دشتیاری از قدیم الایام انتقال آب رودخانه کاجور به سمت هوتگ‌ها بوده است. باتوجه به اینکه سطح آب و میزان بارندگی کم بوده مردم از آب این هوتگ‌ها برای مصارف کشاورزی، دامی و سایر مصارف اینچنینی استفاده می‌کردند.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *