رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سناتور روس: "روسیه" خواهان حل و فصل سیاسی موضوع نفتکش ها است

10:13 - 30 تير 1398
کد خبر: ۵۳۴۶۷۷
عضو کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) اعلام کرد که کشورش خواهان حل وفصل سیاسی رویدادهای اخیر میان ایران و انگلیس و حادثه توقیف نفتکش ها است.

به گزارش گروه بین الملل ، اولگ ماروزوف در گفت وگو با خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه با بیان این مطلب افزود: درگیری ایران و غرب ممکن است به مناقشه نظامی کشیده شود، از این رو من معتقدم که استفاده از مکانیزم های سیاسی در این راستا ضروری است.

وی گفت: اختلافات اخیر میان ایران و انگلیس ممکن است مناقشه در خلیج فارس را افزایش دهد بنابراین باید سریعاً از مکانیزم های سیاسی و گفت وگو استفاده کرد تا از بروز رویارویی نظامی از سوی هر دو طرف جلوگیری شود.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساعاتی پیش در اطلاعیه‌ای از توقیف یک فروند نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: عصر امروز (جمعه ۲۸ تیر) یک فروند نفتکش انگلیسی با نام "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.
نفتکش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

شرکت استنا ایمپریو انگلیس مالک این نفتکش در بیانیه‌ای اعلام کرده که این نفتکش با ۲۳ خدمه دریایی توسط قایق‌های ناشناس توقیف شده است.

خبرگزاری ریانووستی روسیه در خبر اولیه خود اعلام کرد که پنج روس در این نفتکش حضور دارند اما بعدتر با اصلاح خبر خود تعداد خدمه روسی این نفتکش را به سه نفر کاهش داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *