مدیران ایراد کار خود را به دستگاه قضا نسبت ندهند/ ضعف اصلی در مدیریت آب است نه سیستم قضایی

17:51 - 16 خرداد 1394
کد خبر: ۵۳۳۰۷
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: مشاور معاون حقوقی قوه قضاییه گفت: قوانین و نظام قضایی کشور هیچ نقصی نداشته و هیچ گونه خلاء قانونی در مسئله آب وجود ندارد ،مشکل ما در مورد آب، قنات و سفره های زیرزمینی در کمبود قوانین نیست، بلکه مشکل و ضعف اصلی در مدیریت آب و منابع زیرزمینی، کنترل و نظارت در زمینه برداشت آب است.
یکی از مسئولان دولتی طی اظهاراتی توهین امیز با برشمردن مشکلات خشکسالی و اب در کشور و با اشاره تلویحی به اینکه مدعی العموم در مواردی که حق با نهادهای دولتی نیست به نفع مردم رای صادر می کند گفته: دچار پوپولیسم قضایی شده‌ایم! و برای حل مشکل باید در قوانین و نظام قضایی کشور بازنگری انجام شود(!؟) تا جلوی تجاوز به قنات‌ها گرفته شود، محمدرضا ساکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی قضایی در واکنش به این سخنان اظهار کرد: مدیران اشکال و ایراد کار خود را گردن دستگاه قضا نیندازند و ضعف خود را مرتفع کنند.

وی تصریح کرد: مشکل ما در مورد آب، قنات و سفره های زیرزمینی در کمبود قوانین نیست، بلکه مشکل و ضعف اصلی در مدیریت آب و منابع زیرزمینی، کنترل و نظارت در زمینه برداشت آب است.

معاون سابق دانشگاه علوم قضایی خاطر نشان کرد: در شان قضات و مقام قضایی نیست که عباراتی نظیر پوپولیسم قضایی به کار گرفته شود.

وی اذعان داشت: بیش از هشت استان کشور به شدت با کمبود آب مواجه هستند و مشکل اصلی جدا از موضوع نزولات جوی و رویدادهای طبیعی، عدم مدیریت درست در مورد آب است.

ساکی با بیان اینکه در سال های اخیر در مورد برداشت آب کنترل و نظارت دقیقی صورت نگرفته است، گفت: وجود چاه های غیر مجاز فراوان و برداشت های بی رویه ای که در سال های اخیر از سفره های زیرزمینی انجام شده سبب بروز مشکلات فراوان و کمبود آب شده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر مدیریت درست و استفاده از راهکارهای موثر و مفید در سال های اخیر انجام می گرفت امروزه با کمبود و بحران آب مواجه نبودیم.

رئیس کمیسیون کیفری معاونت حقوقی قوه قضاییه با بیان اینکه پروژه های سدسازی و زه کشی در کمبود آب تاثیر داشتند، اذعان داشت: عده ای می خواهند مدیریت ضعیف خود را بر دوش قوه قضاییه بیندازند در صورتی که در این گونه مسائل قوه قضاییه آخرین مرجعی است که ورود و دخالت می کند.

وی اظهار کرد: برای حل معضلات و مشکلات نباید به قوه قضاییه متوسل شد زیرا قوه قضاییه در مواردی وارد عمل می شود که جرمی واقع شده و برخورد با مجرم نیاز به گزارش دستگاه های زیربط به عنوان اعلام کننده جرم دارد.

ساکی افزود: قوه قضاییه مرجع حل تمام مشکلات کشور نیست و هر دستگاهی باید به وظایف قانونی خود به درستی عمل کرده و در صورت نیاز به عنوان آخرین راه حل دستگاه قضایی نیز فقط مجری قوانین کشور خواهد بود.

مشاور معاون حقوقی قوه قضاییه گفت: برخورد قوه قضاییه به هیچ وجه جنبه درمانی ندارد، زیرا پیشگیری مقدم بر درمان است که متاسفانه دستگاه‌های متولی در این زمینه فعالیت به جا و درستی به عمل نمی‌آورند.





عباسی
|
-
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
0
0
متاسفانه شاهد ایراد و بی تعهدی و قانون گریزی مدیران اجرائی در کلیه موارد میباشیم و باز متاسفانه اینهمه نا کار امدی بارش بر دوش قوه قضائیه و کسانی میباشد که میخواهند نسبت به انجام کاری درست و صحیی بپردازند بی توجهی بانکها ضررش بر کارافرین واقعی و سودش برعهده متقلبان کار افرین نما میرود و فشار ای سوئ مدیریت اشکار بصورتی پرهزینه بر کشور و از طریق فشار به قوه قضائیه و ایجا تصویری مبهم از قوه قضائیه با انهمه عملکرد مطلوب میشود حال این موضوع به اب و زمین خواری و ....... هم روز بروز سرایت میکند واقعا ایا چاره کار در نظارت و کنترل و برخورد شدید تر با سوء عملکرد در دستگاه اجرائی نمیتواند باشد تا کشور اینقدر هزینه نپردازد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *