تلاش برای دائمی شدن ساختارهای برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت امام (ره)

14:25 - 14 خرداد 1394
کد خبر: ۵۳۰۶۷
خبرگزاری میزان: معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان این که در تلاشیم همه زیرساخت های لازم برای برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت امام (ره) را به سمت دائمی شدن ببریم، گفت: حدود 3 هزار و 600 کارگر مسئولیت ساماندهی پسماند را در مراسم رحلت امام (ره) بر عهده دارند.

تلاش برای دائمی شدن ساختارهای برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت امام (ره)/ ساماندهی پسماند در این روز توسط 3 هزار کارگربه گزارش میزان، مجتبی عبداللهی در گزارش اقدامات شهرداری تهران در حرم مطهر در قالب ستاد بزرگداشت رحلت حضرت امام (ره) ؛ با اشاره به حوزه پسماند گفت: در موضوع نظافت، شستشو و جمع آوری پسماند خشک حدود 3 هزار و 600 کارگر و بیش از ۸۰۰ دستگاه خودروهای سنگین، سبک، جدول شوی، گاردریل شوی و خودروهای جمع آوری پسماند خشک پیش بینی شده است. 

وی با بیان این که موضوع تفکیک زباله در اولویت کارها قرار دارد، اظهار کرد:بدین منظور تیم های ثابتی در نظر گرفته شده است.

عبداللهی با بیان این که بیش از ۷۰۰ نیرو در قالب ۲۰۰ خودرو و ۱۰۰ دستگاه موتورسیکلت برای جلوگیری از سد معبر و جمع آوری بساط گستران سازمان یافته اند، عنوان کرد: در این صورت از بی نظمی در مراسم و تردد مردم جلوگیری شود.

رئیس ستاد بزرگداشت امام خمینی در شهرداری تهران با اشاره به ایجاد ساختارهای ثابت در محدوده حرم مطهر توسط شهرداری گفت: در سال های آینده می کوشیم همه زیرساخت های لازم برای برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت امام را به سمت دائمی شدن ببریم.

3 هزار نیروی بسیج به زائران خدمات رسانی می کنند

در ادامه محسن پیرهادی مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران با اشاره به وظایف بسیج در مراسم بزرگداشت امام خمینی گفت: طبق سنوات گذشته بسیج شهرداری مسئول توزیع مواد غذایی در بین مردم است و از چندین روز قبل نیروهای ما در حرم مطهر حضور می یابند تا برای این کار خود را آماده می کنند.

وی با اشاره به این که ۳۴ حوزه مقاومت بسیج وجود دارد، خاطرنشان کرد: از مجموعه آنها، حدود ۳ هزار نفر درگیر برگزاری مراسم بزرگداشت امام راحل هستند.

محسن پیرهادی کفت: در کنار ایستگاه های صلواتی، بسیج شهرداری برخی محصولات فرهنگی را نیز در اتوبوس های زائران توزیع کرده است.

اسکان 800 نفر در مجتمع عطر یاس

در ادامه اکبر توکلی نژاد مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) با اشاره به استقبال زائران برای شرکت در مراسم بزرگداشت امام خمینی گفت: امسال تلاش شده که زائرانی به حرم مطهر بیایند که برای بار اول در مراسم حضور می یابند. زیرا به دلیل حجم بالای استقبال، امکان انتقال همه متقاضیان وجود ندارد و اولویت با کسانی است که تاکنون در مراسم ارتحال حضرت امام شرکت نکرده اند.

وی در پایان با بیان این که شب گذشته در مجتمع عطر یاس حدود ۸۰۰ نفر اسکان داده شدند، گفت: این افرادعمدتا از استان های دور برای زیارت حرم مطهر به این مجموعه مراجعه کرده اند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *