ابزار قدرتمندی به نام محور مقاومت داریم

20:43 - 10 تير 1398
کد خبر: ۵۲۹۸۰۲
دسته بندی: سیاست
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: تمام قدرت‌های بیدار و زنده منطقه باید برای مقابله بپاخیزند، زیرا ما ابزار قدرتمندی به نام محور مقاومت داریم.

ابزار قدرتمندی به نام محور مقاومت داریمبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، ناصر ابوشریف در "همایش آمریکا و جنایت‌های قرن" که عصر امروز در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، اظهار کرد: حقوق بشر در راستای مبارزات و طرح جهان‌بینی ما برای مبارزه موضوعی اساسی است، حقوق بشر یکی از اصول قرآنی است که بر پایه آیات قرآنی مربوط به آن می‌توانیم اصول مبارزات خود علیه استعمارگران را سامان دهیم.

وی با بیان اینکه درست است فلسطین هدف قرار گرفته، اما هدف اصلی و فراگیرتر آن کل منطقه است، افزود: حمایت بریتانیا از طرح صهیونیستی صرفاً طرح‌های استعمارگرانه نبود بلکه طرح‌های مذهبی را هم پی گیری می‌کرد، نخست وزیر وقت و وزیر خارجه بریتانیا جزو صهیونیست_مسیحی‌ها بودند که این طرح را زمینه ساز ظهور مسیح می‌دانستند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین خاطرنشان کرد: البته عوامل دیگری مانند اقتصاد و فروش سلاح جزو برنامه‌های آنان بود با این حال پارامتر دینی مهم‌ترین عامل در این مساله بود، در سال ۱۹۱۷ وقتی بیت المقدس به اشغال در آمد فرمانده انگلیسی وقت اعلام کرد هم اکنون جنگ‌های صلیبی به پایان رسید.

ابو شریف یادآورشد: لازم نیست چندان به تاریخ رجوع کنیم در شرایط معاصر ترامپ و اطرافیانش از مسیحیان صهیونیست هستند که معتقدند با تخریب مسجد الاقصی مسیح بر می‌گردد، سایر رؤسای جمهور آمریکا نیز به خرافه‌های دینی موجود دل بسته بودند.

وی بابیان اینکه هم اکنون شاهدیم دولت‌هایی که مدرن توصیف می‌شوند نه تنها به قوانین حقوق بشر پایبند نیستند بلکه صرفاً اعتقادات خرافی دارند، عنوان کرد: طرح معامله قرن صرفاً مختص مساله فلسطین نیست.

ابوشریف تاکید کرد: طرح معامله قرن برای تمامی منطقه‌ای که به خاورمیانه شهرت پیدا کرده مربوط می‌شود، دلیل تمرکز بر مساله فلسطین این است که پیچیده‌ترین مساله در منطقه فلسطین است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین تصریح کرد: موضوع اصلی این معامله قرن مساله فلسطین نیست بلکه تبدیل شدن اسرائیل به بخشی از ساختار و بافت این منطقه است، محور اصلی آن توسعه‌ای است که توسط آمریکا، اسرائیل و عربستان و امارات و بحرین پیش می‌رود.

ابوشریف اضافه کرد: هدف اصلی آن دور کردن ایران و ترکیه است راه حل آن‌ها حل چالش عربی اسرائیلی است، اما به دنبال ایجاد کشوری کردی از بخش‌هایی از ایران، ترکیه، سوریه و عراق را شامل شود هم هست که قبل از آن چالش عربی اسرائیلی را به پایان برساند.

وی تاکید کرد: این طرح و پروژه شرارت که برای این منطقه دیده شده باید با قدرت با آن مقابله شود، تمام قدرت‌های بیدار و زنده منطقه باید برای مقابله با آن بپا خیزند، به طور حتم ما ابزار قدرتمندی به نام محور مقاومت برای مقابله داریم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین خاطرنشان کرد: با این حال باید پتانسیل‌های دیگر صف آرایی کنند تا در مقابل این محور شرارت بایستند، در این چارچوب پیروزی نهایی از آن طرح اسلامی است و براساس قرآن، طرح‌های دیگر راهی جز شکست نخواهندداشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *