رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سیاستمدار ارشد پاکستانی: سیاست "ترامپ" صلح جهانی را تهدید می کند

10:20 - 07 تير 1398
کد خبر: ۵۲۸۰۴۲
سیاستمدار ارشد پاکستانی و رئیس جناح مخالف دولت در مجلس سنای این کشور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را فردی احمق خواند و گفت: سیاست های غیرعاقلانه ترامپ در قبال جمهوری اسلامی ایران صلح جهانی را تهدید می کند.
 

به گزارش گروه بین الملل ، سناتور «راجا ظفر الحق» از حزب مسلم لیگ نواز افزود: خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای ایران اشتباه بزرگی بود که منطقه و صلح جهانی را شدیداً تحت تاثیر قرار داده است.

وی گفت: ترامپ فردی احمق و سیاست های غیرعاقلانه او خطری برای صلح جهانی است.
این سیاستمدار ارشد پاکستانی اظهار داشت: ایران طی سال های گذشته شریک بزرگ تجاری برای اروپا محسوب می شد و بر همین اساس قدرت های اروپایی شامل آلمان، انگلیس و فرانسه در کنار سایر قدرت های جهان برجام را امضا کردند که هدف اصلی آن احیای روابط اقتصادی ایران با جهان بود.

وی افزود: ما در پاکستان معتقدیم که برجام می توانست تاثیرات مثبتی بر روابط ایران و آمریکا داشته باشد اما این امر به دلیل سیاست های تهاجمی دولت ترامپ در قبال جمهوری اسلامی محقق نشد.
راجا ظفر الحق گفت: برجام با تلاش های دیپلماتیک اعضای آن حاصل شد اما این توافق به دلیل اقدامات خرابکارانه ترامپ در خطر نابودی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: متاسفانه آمریکا بدون هیچ توجیهی اتهامات بی اساس علیه ایران وارد می کند در حالی که متهم کردن ایران اشتباه بزرگ واشنگتن است.

رئیس جناح مخالف در مجلس سنای پاکستان افزود: جمهوری اسلامی ایران کشور مهم منطقه و دوست نزدیک پاکستان است و ما خواستار تقویت بیش از پیش روابط میان دو کشور هستیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *