متأسفانه اجرای سند ۲۰۳۰ صحت دارد/تعیین منابع جدید برای طرح «حمایت از سیل‌زدگان»/ طرح «ساماندهی بازار خودرو» کلید خورد/ قانونی که ازدواج جوانان را تسهیل نمی‌کند!

8:01 - 27 ارديبهشت 1398
کد خبر: ۵۱۷۸۶۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
مجلس در هفته‌ای که گذشت اخبار مختلفی داشت که جزئیات آن‌ها پیش‌تر منتشر شده است. مهم‌ترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم.
کارت زرد مجلس به «بطحایی»/ منابع جدید طرح حمایت از سیل‌زدگان/ درخواست 30 نماینده برای تعویق کنکور/تفحص از «بانک شهر» /قانون «تسهیل ازدواج جوانان»؛ زیر ذره‌بینبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، مجلس در هفته‌ای که گذشت اخبار مختلفی داشت و جزئیات آن‌ها پیش‌تر منتشر شده است. مهمترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: متأسفانه اجرای سند ۲۰۳۰ در برخی از مدارس، مراکز پیش‌دبستانی و مهدکودک‌های کشورمان صحت دارد. باید گفت سند ۲۰۳۰ به صورت مستقیم و غیرمستقیم و به شکل سلیقه‌ای و موردی اجرا می‌شود.
 
کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی طرح «ساماندهی بازار خودرو» را نهایی کرده و قرار است به زودی آن را به صحن علنی مجلس ارائه کند.
 
کمیسیون برنامه ،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بنا دارد در جلسه روز یکشنبه این کمیسیون، منابع جدیدی را برای طرح «حمایت از سیل‌زدگان» پیش‌بینی کند.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید مسئله جوانان در طول هفت الی هشت سال گذشته تحت شعاع ورزش قرار گرفته و به گوشه‌ای رانده شده است. البته وزیر ورزش و جوانان باید پاسخی قانع‌کننده در این زمینه داشته باشد؛ شنیده می‌شود که عناصر این وزارتخانه به دنبال تفکیک مجدداً جوانان از ورزش هستند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور سردار سلامی، فرمانده جدید سپاه پاسدارارن در جلسه غیر علنی مجلس گفت:در این جلسه درباره شرایط منطقه تحلیلی از سوی فرمانده سپاه صورت گرفت.
 
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به حضور فرمانده جدید سپاه در جلسه غیر علنی مجلس گفت: نوع همکاری سپاه با نمایندگان، نیازمندی‌های تقنینی سپاه، ارائه کمک به بسیج مستضعفین و تحلیلی از شرایط منطقه از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پایان این تحولاتی که شکل گرفته حتما جنگ نخواهد بود و هیچ کس هم به ترامپ زنگ نخواهد زد.
 
کلیات لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی با ۱۸۸ رای موافق، ۲۰ رای مخالف و ۳ رای ممتنع تصویب شد.
 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی اولویت دار طرح خط و مشی، اداره و نظارت بر صدا و سیما مخالفت کردند.
 
تعداد۳۰ نماینده مجلس درباره به تعویق افتادن زمان برگزاری کنکور سراسری دانش آموزان و دانشجویان مناطق سیل‌زده به رئیس جمهور نامه نوشتند.
 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی تابعیت ایرانی بگیرند.
 
نمایندگان مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از بانک شهر موافقت کردند.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور وزیر دفاع و امور پشتیبانی در جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: وزیر دفاع تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران در راستای راهبرد‌های امنیت ملی خود، از قدرت بازدارندگی دفاعی بالایی برخوردار است.
 
اعضای کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس، پیشنهاد برداشت ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی را در طرح حمایت از سیل‌زدگان گنجاندند.
 
ترامپ سیاست چماق و هویج را در پیش گرفته است و با تهدید و فشار بر ایران به دنبال این است که ایران را پای میز مذاکره جدید بنشاند.
 
نمایندگان مجلس لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دوک نشین اعظم لوکزامبورگ را تصویب کردند.
 
نمایندگان مجلس با کلیات لایحه معافیت وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی از پرداخت هزینه‌های ثبتی موافقت کردند.
 
جمعی از نمایندگان مجلس خواستار استیضاح وزیر کشور شدند و به گفته یکی از طراحان، این تقاضا در ۱۲ بند تدوین شده و یکی از مهم‌ترین محورهای آن ضعف وزارت کشور در مدیریت بحران سیلاب‌های اخیر است.
 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ وزیر آموزش و پرورش درباره رشد بی رویه آموزشگاه‌های علمی آزاد و کتاب‌های کمک آموزشی قانع نشدند.
 
نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی از توضیحات وزیر آموزش و پرورش درباره ارتقای جایگاه آموزش و پرورش قانع شد.
 
نمایندگان مجلس از پاسخ‌های وزیر آموزش و پرورش درباره دلایل عزل و نصب‌های مدیران قانع شدند.
 
گزارش نظارتی کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اجرای قانون «تسهیل ازدواج جوانان» در حال تهیه و تدوین است.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *