رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فرماندار اهواز: وضعیت در اهواز عادی است/ شایعه عدم هدایت صحیح آب نادرست است

15:59 - 19 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۸۱۱۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
فرماندار اهواز با بیان اینکه وضعیت در این شهر عادی و طبیعی است گفت: با اقدامات شبانه روزی و نصب سیل بند حواشی رودخانه‌ها، مطمئن شدیم که اهواز از سیلاب در امان می‌ماند، خوشبختانه در دو هفته اخیر، اتفاق خاصی در اهواز نیفتاده است.
اهوازجمال عالمی نیسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با بیان اینکه شب گذشته رودخانه تنظیمی کرخه در حمیدیه، از کانال چمران سرریز داشت، گفت: مسیر کانال چمران از جنب شهر اهواز رد می‌شود، سرریز سد تنظیمی باعث شد آب به سمت اهوار سرازیز شود.

وی ادامه داد: شب گذشته در نقاطی از ورودی شهر اهواز در پلیس راه قدیم،  کیانهشر و زمین‌های اطرافش کمی آب وارد شد، وقتی این اتفاق افتاد، ستاد ویژه تشکیل و اکیپی را به سمت سد تنظیمی اعزام کردیم تا آن بریدگی که ایجاد شده را پر کنند و سرچشمه آب را ببندند.

وی افزود: اکیپ دیگری برای انحراف آب مستقر شد که آب به سمت شهر نیاید و دریچه‌هایی به کانال سلمان باز شد و زهکشی که آب را به سمت کوشک طلائیه منحرف می‌کرد.

فرماندار اهواز یادآور شد: امیدواریم تا پایان وقت امروز، سازمان آب و برق که متولی این اقدام شده است، بتواند کانال را ببندند و این نگرانی جزئی از بابت سرریز کانال چمران حل شود.

عالمی نیسی عنوان کرد: خروجی‌های آب سد کارون خیلی کمتر شده است هم اکنون خروجی کرخه بالای دو هزار و پانصد مترمکعب است. دبی رودخانه  کارون بزرگ ، سه هزار و ۲۰۰ است و حجم زیادی برای اهواز است.

وی خاطر نشان کرد: با اقدامات شبانه روزی ونصب سیل بند‌ حواشی رودخانه‌ها، مطمئن شدیم که اهواز از سیلاب در امان بماند، خوشبختانه در  دو هفته اخیر، اتفاق خاصی در اهواز نیفتاده است. وضعیت در اهواز عادی و طبیعی است.

فرماندار اهواز درباره شبهه زیر آب رفتن سوسنگرد با عدم هدایت صحیح آب به سمت هورالعظیم گفت: همه امکانات استان و کشور به کار گرفته شده تا با ایجاد سیل بند، کانال یا هر راه دیگری، آب‌ به سمت تالاب‌ها و هور‌ها برود. لذا عدم هدایت صحیح آب  نادرست است.  نیرو‌های نظامی و دیگر سازمان‌ها در حال ایجاد کانال‌هایی هستند که آب سریع‌تر از کرخه تخلیه شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *