رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"عمران خان" حزب حاکم هند را به جنون جنگ متهم کرد

12:11 - 19 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۷۸۳۸
نخست وزیر پاکستان، حزب حاکم هند را به طرح ادعاهای بی اساس در رابطه با سرنگون کردن جنگنده 'اف16' پاکستان در جریان نبرد هوایی ماه گذشته دو کشور و دامن زدن به جنون جنگ متهم کرد و گفت، صدقت و راستی بهترین سیاست است.

به گزارش گروه بین الملل ، به نوشته روزنامه بیزنس اینسایدر آمریکا، عمران خان در آستانه انتخابات هند توئیت کرد، صداقت همیشه پیروز و بهترین سیاست است. حزب حاکم 'بهاراتیا جاناتا'ی هند در تلاش است تا با دامن زدن به جنون جنگ و ادعاهای دروغ درباره سرنگون کردن جنگنده اف16 پاکستان در انتخابات پیروز شود. مقامات وزارت دفاع آمریکا نیز تایید کردند که هیچ جنگنده اف16 از ناوگان هوایی پاکستان کم نشده است.

پاکستان و هند که از چند دهه پیش درگیر مناقشه ای به نام سرزمین کشمیر هستند، در پی حمله انتحاری گروه تروریستی جیش محمد مستقر در خاک پاکستان به نظامیان هند در پولواما و کشتن 40 نفر از آنها و بمباران پایگاه این گروه در پاکستان از سوی جنگنده های هند تا آستانه جنگ پیش رفتند.

در پی این بمباران، پاکستان از سرنگون کردن دو جنگنده هندی و اسیر کردن یکی از خلبانان آن خبر داد و هند نیز از سرنگون کردن یک فروند جنگنده اف16 پاکستان خبر داد. اسلام آباد سرنگون شدن این جنگنده را رد کرد.
نشریه فارین پالیسی چاپ آمریکا، جمعه در خبری مغایر با اظهارات مقامات هند، به نقل از مقامات آمریکایی نوشت، هیچ یک از جنگنده های اف16 پاکستان سرنگون نشده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *