کشتار ۳۰۰ معترض در غزه‌ تصمیم هوشمندانه‌ای بود!

15:46 - 17 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۷۳۶۹
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با یک رسانه صهیونیستی بر تداوم تلاش برای اشغال سراسر کرانه باختری تاکید کرد.
کشتن ۳۰۰ معترض غزه‌ای تصمیم هوشمندانه‌ای بودبه گزارش گروه بین الملل ، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تایید قتل عام "بیش از ۳۰۰" فلسطینی در نزدیکی حصار شرقی منطقه تحت محاصره غزه، این اقدام را هوشمندانه توصیف کرد.(!)

به گزارش میدل ایست مانیتور، نتانیاهو در مصاحبه‌ای با رسانه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در اظهاراتی گستاخانه گفت:" بیش از ۳۰۰ فلسطینی در نزدیکی مرز درست زمانی که سعی داشتند حصار را تخریب و سربازان ما را بکشند، کشته شدند. ما هوشمندانه و قدرتمندانه از زور استفاده کردیم. "

نتانیاهو در پاسخ به این سوال که راهکارش در قبال غزه چیست، گفت: "انتخاب واقعی اشغال و حاکمیت بر غزه است ... من اداره این منطقه را به «ابو مازن» (رئیس تشکیلات خودگران فلسطین) نخواهم داد. ارتباط بین غزه و کرانه باختری (اشغال شده) از بین رفته است. آن‌ها دو منطقه جدا از هم هستند و من فکر می‌کنم در درازمدت این برای اسرائیل بد نباشد. "

او ضمن تاکید بر تداوم تلاش برای اشغال غزه، ادامه داد:" اگر کسی تصور می‌کرد که کشور فلسطینی وجود خواهد داشت که از هر دو طرف ما را محاصره کند، بداند این چیزی نیست که اتفاق بیفتد. "

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به روابط این رژیم با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در مورد روند صلح موسوم به "معامله قرن" نیز افزود: "من با او موافق نیستم، من سه اصل اساسی را در این مورد خواستار شدم و واقعا امیدوارم که آن‌ها در طرح مذکور مدنظر قرار بگیرند؛ ۱) ما حتی یک شهرک را تخلیه نمی‌کنیم، نه یک شهرک و نه حتی یک شهرک نشین، ۲) ما کنترل خود بر کل منطقه غرب رود اردن را حفظ خواهیم کرد. ما در آن جا حضور دائمی خواهیم داشت. این اساسی‌ترین اصل حاکمیتی است که ما آن را حفظ خواهیم کرد و ۳) ما بیت المقدس را تقسیم نخواهیم کرد.

نتانیاهو می‎گوید: "دولت پیشین آمریکا این شرایط را نپذیرفت، اما من از موضعم عقب نشینی نمی‌کنم و همان‌ها را به دولت ترامپ ارائه کردم."
 
نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد هیچ شهرک غیرقانونی در مناطق اشغالی کرانه باختری را از بین نخواهد برد و این قاعده را شامل مهاجران صهیونیست خارج از شهرک‌ها نیز دانست.

او در پایان در پاسخ به این سوال که آیا روند الحاق منطقه سی کرانه باختری به این رژیم که تقریبا ۶۰ درصد مساحت کرانه باختری را شامل می‌شود، انجام خواهد شد، گفت:" من نمی‌توانم چیزی در مورد این طرح بگویم، اما شما منتظر یک شگفتی باشید. رئیس جمهور ترامپ دوست بزرگی است. "


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *