شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور به صورت ۲۴ ساعته فعال شده است

14:21 - 11 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۶۲۸۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوى وزارت كشور از فعال شدن شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور به صورت ۲۴ ساعته خبر داد.

/////گروه سیاسی ؛ سید سلمان سامانى سخنگوى وزارت کشور درباره نحوه اجراى مصوبات جلسه روز گذشته شوراى عالى مدیریت بحران که به ریاست وزیر کشور برگزار شد، اظهارداشت: براساس دستور وزیر کشور، شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور از دیروز تا پایان عبور سامانه بارشی از کشور و رفع مشکلات، در سطح ملى، و همچنین شوراهای هماهنگی مدیریت بحران در ٢٣ استان تحت تاثیر این سامانه، به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند و در مواقع لزوم اتخاذ تصمیم مى‌کنند.

وى در ادامه افزود: استانداران و فرمانداران استانهای تحت تاثیر و کلیه مدیران دستگاه‌های مسئول در محل مأموریت خود حضور فعال داشته و انجام وظیفه مى کنند و مرخصی ها تا بازگشت شرایط به حالت عادى لغو شده است.

سخنگوى وزارت کشور با بیان اینکه نیروهای مسلح در مورد لایروبی رودخانه گرگانرود و بازگشایی کامل مصب رودخانه کماکان بکار خود ادامه مى دهند، تصریح کرد: در هر مکانى که ضرورت تخلیه مردم از آنجا وجود دارد با دقت کامل شرایط بررسی و در صورت احراز این ضرورت سریعاً عملیات تخلیه انجام خواهد شد و در این خصوص کلیه دستگاهها مکلف به همکارى هستند.

سامانى گفت: با عنایت به اینکه مقرر شد کارگروه اطلاع رسانی جهت حفظ آرامش و اطلاع رسانى صحیح و به موقع به مردم، با مسئولیت و محوریت صداوسیما تشکیل جلسه داده و سیاستهای اطلاع رسانى را دنبال کند، انتظار مى رود با هماهنگى که ایجاد مى شود اطلاع رسانی متفرقه انجام نشود و کلیه اطلاع رسانی ها صرفاً از طریق مبادی رسمی خصوصاً صداوسیما و اطلاعیه هاى وزارت نیرو، هواشناسی و ستاد مدیریت بحران انجام گیرد.

وى خاطر نشان کرد: مسئولین سازمان مدیریت بحران کشور به صورت مستمر با شوراهاى هماهنگى مدیریت بحران استانهاى سراسر کشور در ارتباط هستند و براساس شرایط خاص هر استان تدابیر ویژه اى اتخاذ شده است.

سامانى تاکید کرد: حفظ جان و کاهش آلام فرد فرد هموطنانمان را، در هر شرایطى، وظیفه خود مى دانیم و از آحاد مردم، خصوصاً جوانان عزیزمان استدعا داریم ضمن توجه به هشدارها، با هوشیارى و دقت کامل اطلاعیه هاى رسمى را پیگیرى کرده و توصیه ها را با جدیت رعایت نمایند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *