شهرها و روستاهای در معرض خطر سیل در استان خوزستان در حال تخلیه هستند/ بالاترین احتمال وقوع سیل در حوزه آبریز دز و کرخه

13:38 - 11 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۶۲۶۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
استاندار خوزستان، گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در حال تقویت سیلاب‌بند‌های استان خوزستان هستیم؛ همچنین روستا‌ها و شهر‌ها در معرض خطر سیل نیز در حال تخلیه شدن هستند.

////به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان طی مصاحبه‌ای تلویزیونی اظهار کرد: بارندگی‌ها در استان خوزستان شروع شده است؛ اگر چه میزان بارش‌ها هنوز تا لحظه فعلی قابل کنترل است.

وی تصریح کرد: خطر سیل بیشتر از ناحیه سیلاب‌هایی که از استان‌های دیگر در حوزه‌های آبخیز کرخه، دز و کارون به سمت استان خوزستان می‌آید، وجود دارد که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در حال کنترل آن‌ها هستیم.

شریعتی با بیان اینکه ظرفیت سد‌های استان خوزستان به میزان قابل ملاحظه‌ای تکمیل شده است، گفت: از روز پنجشنبه خروجی سد دز، ۱۸۰۰ متر مکعب بر ثانیه؛ سد کارون، ۱۳۰۰ متر مکعب بر ثانیه و سد کرخه، ۷۵۰ متر مکعب بر ثانیه بوده است. بر این اساس ما بیشترین احساس خطر وقوع سیل را در حوزه آبریز دز و کرخه داریم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه به صورت مرتب و آنلاین در حال رصد میزان سیلاب و ذخیره سد‌ها و سامانه‌های بارشی هستیم گفت: با حجم خروجی که در حوزه‌های آبخیز ایجاد کرده‌ایم، برای کنترل اوضاع و کاهش خسارت سیل احتمالی آمادگی داریم و امیدواریم در برهه‌های زمانی ۵ روزه و ۱۴ روزه وضعیت را بهبود ببخشیم.

وی تصریح کرد: در برهه زمانی ۵ روزه، برآورد سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب‌آورد به حوزه‌های آبخیز استان خوزستان را داریم و در شرایط فعلی حجم ذخیره خالی سد‌های استان، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب است؛ با این حال اوضاع را تحت کنترل داریم.

شریعتی در پایان خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در حال تقویت سیلاب‌بند‌های استان خوزستان هستیم؛ همچنین روستا‌ها و شهر‌ها در معرض خطر سیل نیز در حال تخلیه شدن هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *