صدور سند کاداستری (حدنگاری شده) در کمترین زمان ممکن/ سندهای قدیمی در پنج سال آینده تعویض می‌شوند

14:08 - 29 ارديبهشت 1394
کد خبر: ۵۰۳۴۶
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تبدیل اسناد فعلی به سند کاداستری (حدنگاری شده) در طول دو روز انجام شده و سند به صاحبان آن ارائه و برای آنان صادر می‌شود.
محمدحسن بکائیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی و قضایی درباره افزایش شهر‌ها و ارائه تسهیلات برای دریافت سند، اظهار کرد: سیستم‌های دستی و سنتی در سازمان ثبت در حال تبدیل شدن به سیستم مکانیزه است و تمامی عملیات‌ها در این حوزه به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: انجام کار‌ها به روش سیستمی و مکانیزه سبب تسریع اقدامات در حوزه ثبت می‌شود و دیگر مردم برای هر کاری ناچار نیستند زمان زیاد وقت صرف کنند.

بکائیان خاطر نشان کرد: انجام ثبت آنی سبب می‌شود تا نقل و انتقالات به صورت مکانیزه در دفا‌تر اسناد رسمی انجام شود و دیگر کار‌ها دستی و با روش سنتی صورت نگیرد و نیازی به مراجعه حضوری افراد نیست.

وی با اشاره به اهمیت ثبت آنی افزود: دفتر اسناد و املاک با انجام ثبت آنی به روز می‌شوند و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اذعان داشت: سیستم دستی در ثبت باعث طولانی شدن کار‌ها و اتلاف وقت می‌شد اما مکانیزه شدن سبب افزایش سرعت در کار‌ها شده و این نوع اقدام نتایج مطلوبی را به همراه دارد.

وی ادامه داد: تبدیل اسناد فعلی به سند کاداستری در طول دو روز انجام شده و سند به صاحبان آن ارائه و برای آنان صادر می‌شود.

بکائیان خاطر نشان کرد: در دوره زمانی پنج ساله تمام سند‌ها تعویض خواهد شد و این اقدام به نفع مردم بوده و امکان جعل اسناد را از بین می‌برد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *