چهل‌ونهمین راهپیمایی بازگشت؛ ۱۷ فلسطینی، ۳ نیروی امدادی و یک خبرنگار مجروح شدند

8:15 - 11 اسفند 1397
کد خبر: ۴۹۸۶۸۲
روز گذشته چهل‌ونهمین دور از راهپیمایی بازگشت در نوار غزه برگزار شد و ۱۷ فلسطینی در جریان این راهپیمایی از سوی نظامیان صهیونیست مجروح شدند.

مجروح شدن 17 فلسطینی در چهل‌ونهمین راهپیمایی بازگشت

به گزارش گروه بین‌الملل ، روز گذشته فلسطینیان چهل‌ونهمین دور از راهپیمایی بازگشت که «جمعه باب‌الرحمه» نام گرفته بود را برگزار کردند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در جریان این راهپیمایی ۱۷ نفر از فلسطینیان هدف گلوله جنگی نظامیان صهیونیست قرار گرفته و مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین گزارش داد که ۳ نفر از نیرو‌های پزشکی و یک خبرنگار نیز در راهپیمایی روز گذشته مجروح شده‌اند.

فلسطینیان از روز ۳۰ ماه مارس گذشته تاکنون جمعه هر هفته راهپیمایی بازگشت را برگزار کرده و با حرکت به سمت حصار مرزی بر حق بازگشت خود به سرزمین‌های اشغالی تأکید می‌کنند.

نظامیان صهیونیست با خشونت در جریان این راهپیمایی تاکنون بیش از ۲۵۰ نفر را به شهادت رسانده و ۲۶ هزار نفر دیگر را نیز مجروح کرده‌اند.

طی روز‌های گذشته کمیته تحقیقات سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده که شهادت فلسطینیان به دست نظامیان رژیم صهیونیستی در راهپیمایی‎های بازگشت در باریکه غزه به سطح جنایت جنگی رسیده است.

مسئول این کمیته با اشاره به اینکه اطلاعات سازمان ملل درباره قتل فلسطینیان در جریان اعتراضات غزه باید به دادگاه جنایات بین المللی ارجاع داده شود گفته است: هیچ توجیهی درباره قتل کودکان، معلولان، خبرنگاران و امدادرسانان در غزه پذیرفتنی نیست.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *