روحانی: ایران آمادگی صادرات گاز بیشتر به ارمنستان را دارد

13:28 - 08 اسفند 1397
کد خبر: ۴۹۸۱۶۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس‌جمهور گفت: روابط خوبی در زمینه‌های سیاسی و فرهنگی و گردشگری و علمی و دانشگاهی میان ایران و ارمنستان برقرار است و ما می‌خواهیم این روابط را توسعه دهیم.
ایران آمادگی صادرات گاز بیشتر به ارمنستان را دارد/ اتصال خلیج فارس به دریای سیاه از طریق ارمنستانبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز چهارشنبه طی نشست خبری مشترک با «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان با اشاره به مباحث مطرح شده در دیدار طرفین، اظهار کرد: از ابتدای استقلال ارمنستان روابط نزدیک و خوبی میان تهران و ایروان برقرار بوده است و امیدواریم در دولت جدید ارمنستان شاهد تفاهمات بیشتری باشیم.

وی با بیان اینکه امروز با نخست وزیر ارمنستان چه در جلسه خصوصی و چه در جلسه عمومی مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی را مورد بررسی قرار دادیم، گفت: ما از مواضع دولت ارمنستان نسبت به تحریم‌های غیر قانونی علیه ایران خرسند هستیم.

رئیس‌جمهور گفت: روابط خوبی در زمینه‌های سیاسی و فرهنگی و گردشگری و علمی و دانشگاهی میان ایران و ارمنستان برقرار است و ما می‌خواهیم این روابط را توسعه دهیم.
 
روحانی با اشاره به علاقه ایران برای حضور فعال در جاده شمال جنوب در ارمنستان گفت: تمایل ایران و ارمنستان در همکاری حمل و نقلی و همچنین همکاری در زمینه کشاورزی و دامپروری در دیدار امروز با نخست وزیر ارمنستان مورد تاکید طرفین بود.
 
وی تصریح کرد: ایران و ارمنستان با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته در زمینه اتصال فیبر نوری و تبادل دیتا، علاقمند به همکاری در زمینه IT هستند و ما آمادگی صادرات در این زمینه به ارمنستان را داریم.
 
رئیس‌جمهور افزود: در دیدار امروز با نخست‌وزیر ارمنستان اتصال برق بین ایران، ارمنستان، گرجستان و روسیه به صورت چهارجانبه مورد توافق دو طرف بود؛ همچنین ما اعلام کردیم آمادگی صادرات گاز بیشتر به ارمنستان را داریم.
 
رئیس‌جمهور در پایان با اشاره به توافق ایران و ارمنستان مبنی بر اتصال خلیج فارس به دریای سیاه از طریق ارمنستان گفت: دو دولت ایران و ارمنستان اراده و انگیزه کافی برای توسعه روابط با یکدیگر را دارند و کمیسیون مشترک دو دولت مامور شده تا مقدمات حصول توافقات صورت گرفته در دیدار امروز را تا تابستان آینده فراهم کنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *