می‌توانیم در المپیک ۲۰۲۴ معجزه‌ای مثل لندن داشته باشیم/ هر کشتی‌گیری که خوب نباشد به ته صف می‌رود/ شرایط سختی داریم، توقعات زیاد است/ برای قهرمانی آسیا به چین می‌رویم

0:10 - 08 اسفند 1397
کد خبر: ۴۹۷۷۹۶
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: با توجه به شناختی که از کشتی گیرانم دارم، می‌توانیم در المپیک ۲۰۲۴ معجزه‌ای مثل لندن داشته باشیم

محمد بنا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص عملکرد فرنگی‌کاران ایران در جایزه بزرگ مجارستان اظهار داشت: در این رقابت‌ها فرنگی‌کاران خوبی شرکت کرده بودند و ما هم برخی مدعیان دوبنده تیم ملی و همین طور تعدادی از جوانان را اعزام کردیم. در این مسابقات عملکرد اسماعیلی و آریایی‌نژاد را بیشتر پسندیدم، اما باتجربه‌های ما به عنوان‌دارانی باختند که این کشتی‌گیزان هم قهرمان نشدند.

وی ادامه داد: با توجه به این که تا الان فقط یک یا ۲ اردو داشتیم و هنوز مشکلات زیادی داریم تا به شرایط ایده‌آل برسیم، مهمترین موضوع برای ما شناخت از فرنگی‌کاران است و این‌که آن‌ها بدانند کجای کار هستند. به عنوان مثال قوره‌جیلی می‌گفت قهرمان المپیک می‌شوم، اما آیا قهرمان المپیک باید به این راحتی شکست بخورد؟ پیام بویری در ۷۷ کیلوگرم به حریف کره‌ای باخت و او نیز مدعی این بود که بهترین ۷۷ کیلو دنیا است، اما اکنون متوجه می‌شوند که قهرمانی به همین راحتی نیست. الیاسی هم در ۶۷ کیلوگرم به حریف کره‌ای باخت، اما او که در جام تختی همه حریفان را شکست داده نباید به حریف کره‌ای که ۴ سال پیش قهرمان جهان شده، ببازد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به این که شرکت در تورنمنت مجارستان نکات مثبت زیادی داشت، تصریح کرد: اگر آریایی‌نژاد کمی باتجربه‌تر نشان می‌داد دیداری که از حریف خود پیش بود را نمی‌باخت. البته کسب مقام پنجم در اولین اعزام نتیجه خوبی است. پیروزی اسماعیلی مقابل برگ سوئدی هم خوب است. کسب ۳ مدال در ۳ وزن اول بد نیست، اما هر ۳ به آسیایی‌ها باختند و این مسئله بد است. خدری نباید به فرنگی‌کار ازبک می‌باخت، اما وجود چنین مسابقاتی خوب است و در نهایت منجر به این می‌شود که نکات ضعف و قوت کشتی‌گیران مشخص شود.

بنا افزود: ما دو اعزام رسمی دیگر داریم که یکی قهرمانی امید‌های آسیا و دیگری هم قهرمانی بزرگسالان آسیا است و برای انتخاب فرنگی‌کاران زمان داریم.

آقای خاص کشتی فرنگی دنیا در پاسخ به این سوال که آیا قرار است با تیمی جوان راهی مسابقات آسیایی شوند یا خیر، عنوان کرد: این بار برای قهرمانی در آسیا راهی چین می‌شویم و به نوعی با تمام قوا راهی این مسابقات خواهیم شد تا از لحاظ روحی ترمیم شویم و با توجه به این که سال قبل نتیجه خوبی در این رقابت‌ها نگرفتیم، در اولین مسابقه رسمی که می‌رویم باید حضوری باشکوه داشته باشیم.

وی در مورد این که انتخاب فرنگی‌کاران بر چه اساسی انجام می‌شود، گفت: اگر در برخی از اوزان گره کوری داشته باشیم در تورنمنت‌های لهستان وجایزه بزرگ اسپانیا آن را حل خواهیم کرد. هر کشتی‌گیری که خوب نباشد به ته صف می‌رود و این چرخه به همین شکل ادامه پیدا می‌کند تا کشتی‌گیران به خوبی الک شوند و در نهایت بهترین‌ها در بالا و نفرات بدتر پایین قرار بگیرند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به این که شرایط خیلی سختی وجود دارد، اظهار داشت: توقعات از تیم ملی کشتی فرنگی زیاد است و در دو دوره قبلی مسابقات جهانی در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بحث انتخابی المپیک نبود، اما اکنون بحث کسب سهمیه المپیک هم است و اگر نتوانیم ۶ سهمیه را کسب کینم زمان را از دست می‌دهیم و باید راهی ۲ مسابقه دیگر شویم. فرنگی‌کاران فعلی تیم ملی این پتانسیل را دارند که برای المپیک ۲۰۲۴ یک معجزه مثل لندن را خلق کنند و کافی است که با همین شرایط پیش برویم و شرایط خوبی را سپری کنیم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *