تلاش عربستان برای جلب حمایت کشور‌های اروپایی؛ لابی‎گری‎هایی که شکست خوردند

22:00 - 28 بهمن 1397
کد خبر: ۴۹۴۷۴۰
پایگاه لوبلاگ در گزارشی به تلاش عربستان برای جلب حمایت کشور‌های اروپایی در راستای سر پوش گذاشتن بر اقدامات خود در شکنجه فعالان حقوق بشری پرداخته و می‌نویسد این لابی گری با شکست مواجه شده است.
به گزارش گروه بین الملل ، لوبلاگ می‎نویسد: پارلمان اروپا روز ۱۴ فوریه قطعنامه‌ای جدید را در خصوص محکوم کردن عربستان سعودی در موضوع بازداشت و شکنجه زنان مدافع حقوق بشر تصویب کرد.
 
در حالی که پادشاهی عربستان با افتخار تمام دم از اصلاحات صورت گرفته در خصوص حقوق زنان می‌زند، زندان ریاض زنانی را که برای برداشت منع قانون رانندگی زنان از جمله لجین الهذلول کمپین به راه انداخته بودند، را در خود نگاه داشته است.
 
محکومیت اقدامات عربستان در شکنجه فعالان حقوق بشری+تصویر
این قطعنامه که با اکثریت ۵۱۷ رأی به ۱۰ رای مخالف و ۷۰ رأی ممتنع تصویب شد، به کمبود‌های وسیع نظام سیاسی عربستان سعودی اشاره دارد. نمایندگان مجلس اروپا معتقدند که تبعیض نژاد در عربستان سعودی همچنان پا بر جا است و عربستان زنان را به عنوان شهروندان درجه دوم به حساب آورده و زنان هیچ گونه آزادی عملی در موضوعات مذهبی و اعتقادی ندارند.
 
محکومیت اقدامات عربستان در شکنجه فعالان حقوق بشری+تصویر

براساس یک گزارش که به تازگی منتشر شده، یکی از شرکت‌های برجسته لابی در پایتخت اتحادیه اروپا مبلغی در حدود ۱۱۰.۰۰ یورو را ماهانه به ازای ارائه خدمات به عربستان سعودی دریافت می‌کند.

محکومیت اقدامات عربستان در شکنجه فعالان حقوق بشری+تصویر
بخش قابل توجه از لابی گری عربستان سعودی شامل سازماندهی دیدار‌های مدیریتی در بروکسل، مانند یک هیئت اخلاقی از پیش‎گامان زنان ظاهراً مستقل عربستان سعودی و ارسال پرونده‌های موافق با حقوق زنان به نمایندگان مجلس و کارکنان پارلمان اروپا است. این فعالیت‌ها تلاش می‌کنند تا بر اصلاحات حقوق زنان تأثیر مثبتی داشته باشند و نقش محمد بن سلمان در این روند را برجسته کنند.
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *