رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آخرین تحولات میدانی استان نینوا/ جزئیات عملیات گسترده نیرو‌های عراقی در حومه مناطق «الحضر، تعلفر، جزیره موصل» و رشته کوه‌های ساسان

17:38 - 20 بهمن 1397
کد خبر: ۴۹۲۶۵۸
گروهی از نیرو‌های تیپ ۴۴ بسیج مردمی عراق پس از دریافت اطلاعات دقیق از نیرو‌های ویژه، عملیات گسترده‌ای را در روستا‌های حومه منطقه «الحضر» در مرکز استان نینوا آغاز کردند.

به گزارش گروه بین الملل ، گروهی از نیرو‌های تیپ ۴۴ بسیج مردمی عراق پس از دریافت اطلاعات دقیق از نیرو‌های ویژه، عملیات گسترده‌ای را در روستا‌های حومه منطقه «الحضر» در مرکز استان نینوا آغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های عراقی در جریان این عملیات و جست وجوی منطقه به منطقه در روستا‌های حومه الحضر موفق شدند ۳۸ بمب و تله انفجاری را کشف، ضبط و خنثی کنند.

منطقه الحضر که عمدتا بیابانی است در مرکز استان نینوا واقع شده و دروازه جنوبی برای ورود به شهر موصل به شمار می‌آید؛ از حومه شهر تعلفر در حومه غربی موصل خبر می‌رسد گروهی از نیرو‌های مهندسی بسیج مردمی موفق شدند منطقه «جکن خرابه» را به طور کامل پاکسازی کنند.

شهر راهبردی تعلفر در شمال غرب استان نینوا واقع شده و دروازه غربی برای ورود به شهر موصل محسوب می‌شود و مناطق مرزی مشترک با سوریه را به مرکز استان (موصل) متصل می‌کند.

خبر‌ها از حومه شمال غرب شهر موصل حاکیست، گروهی مشترک از نیرو‌های تیپ «۲۳، ۲۹ و ۵۳» بسیج مردمی و گروه ۱۵ تیپ ۸۲ ارتش عراق عملیات گسترده و وسیعی را در رشته کوه‌های «ساسان» آغاز کردند.

به گزارش میزان، عملیات نیرو‌های عراقی در این محور برای شناسایی هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش در جریان است؛ نیرو‌های بسیج مردمی و ارتش تاکتون تعداد زیادی تله انفجاری، بمب و سلاح‌های سبک و سنگین نظامی را در این محور کشف و ضبط کرده اند.

همزمان گروهی از نیرو‌های تیپ ۴۴ بسیج مردمی عراق پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیات گسترده‌ای را در حدفاصل جزیره «موصل» تا مرز‌های مشترک با سوریه برای شناسایی هسته‌های خاموش داعش شروع کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده از منابع میدانی، نیرو‌های عراقی در جریان عملیات در این محور موفق شدند مناطق «الصلعه، حمره النفیل و المناویه» را به طور کامل پاکسازی کنند؛ در حال حاضر، بخش‌هایی از شمال، شمال غرب و مرکز استان نینوا به تروریست‌های داعش آلوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *