بازدید سراسری و هماهنگ مسئولان قضایی خوزستان از زندانها/ ۱۱۴ زندانی واجد شرایط آزاد شدند
در اقدامی هماهنگ و در راستای سیاستهای تحولی دستگاه قضا، رئیس کل دادگستری خوزستان به همراه معاونین، دادستان مرکز استان و همچنین تمامی رؤسای حوزههای قضایی و دادستانهای سراسر استان با حضور در ندامتگاههای استان، وضعیت زندانیان را از نزدیک بررسی کردند.
علی دهقانی در حاشیه بازدید سراسری از زندانهای استان که با حضور معاونین وی، دادستان مرکز استان، معاونین دادستان و تمامی رؤسای حوزههای قضایی و دادستانهای سراسر استان صورت گرفت، با تأکید بر اینکه رسالت دستگاه قضایی صرفاً به صدور حکم حبس محدود نمیشود، اظهار کرد: نظارت مستمر و هدفمند بر وضعیت زندانیان، یکی از وظایف ذاتی و مهم تمامی مقامات قضایی است که باید بهطور مستمر و در تمامی حوزههای قضایی استان اجرا شود.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری این بازدیدهای همزمان افزود: حضور فعال و میدانی قضات در زندانها، امکان پایش دقیقتر وضعیت مددجویان را فراهم کرده و زمینه را برای استفاده حداکثری از ارفاقات قانونی برای زندانیان واجد شرایط مهیا میسازد.
رئیس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: در جریان این بازدیدهای هماهنگ استانی، درخواستهای کتبی و شفاهی مددجویان توسط قضات حاضر در ندامتگاهها بررسی و دستورات قضایی لازم جهت گرهگشایی از مشکلات آنان صادر شد.
دهقانی همچنین از ثمره این بازدیدها خبر داد و گفت: در راستای اجرای سیاستهای دستگاه قضا مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و با تلاش همکاران قضایی، ستاد دیه و مشارکت خیرین نیکاندیش استان، زمینه آزادی ۱۱۴ نفر از زندانیان واجد شرایط فراهم شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت برنامههای اصلاحی و تربیتی در دوران حبس تأکید کرد و افزود: زندان باید به محیطی برای بازپروری و بازگشت سعادتمندانه افراد به جامعه تبدیل شود؛ لذا تمرکز بر مهارتآموزی، اشتغالزایی و برنامههای فرهنگی با هدف توانمندسازی مددجویان، در اولویت برنامههای تمامی زندانهای استان قرار دارد.
رئیس کل دادگستری خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: این رویکرد نظارتی در سطح استان با جدیت ادامه خواهد یافت تا علاوه بر حفظ حقوق شهروندی زندانیان، مسیر بازگشت اصلاحشده مددجویان به کانون خانواده و جامعه هموارتر گردد.
انتهای پیام/


