میز خدمت دادگستری خوزستان در مسجد ارشاد اهواز برگزار شد
در ششمین روز از هفته قوه قضاییه، رئیس کل دادگستری خوزستان و دادستان مرکز استان به همراه اعضای شورای قضایی، معاونین دادگستری و معاونین دادسرا در میز خدمت مستقر در مسجد ارشاد امانیه اهواز حضور یافته، با ۲۰۰ نفر از مراجعین دیدار و ضمن رسیدگی به درخواست آنان، دستورات لازم را صادر کردند.
علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان در این برنامه، اظهار کرد: تکریم مراجعین و شفافیت در پاسخگویی از اولویتهای قوه قضاییه میباشد که در برنامههای مختلف سند تحول و تعالی گنجانده شده است.
وی ادامه داد: یکی از این برنامهها برگزاری دیدارهای مردمی در دادگستری و میزهای خدمت و مصلاهاست که با حضور مدیران ارشد حوزههای قضایی سراسر استان برگزار میشود تا ضمن دیدار نزدیک با مردم و استماع مشکلات آنان، در راستای حل آن اقدام شود.
دهقانی تصریح کرد: در دوره پنج ساله گذشته، ۶۰۱ میز خدمت در مصلاها و مساجد استان برگزار شد که ۱۳۰ فقره آن در سال گذشته برگزار شده و در این دیدارها، بیش از ۱۶۸ هزار نفر با مدیران قضایی استان ملاقات مستقیم داشتند.
وی خاطر نشان کرد: در این ملاقاتها برخی مسائل مرتبط با سایر دستگاهها نیز مطرح میشود که از باب نظارت بر حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و آسیبهای اجتماعی، با تماس تلفنی و یا پیگیری حقوقی، این مشکلات بررسی و تا رسیدن به حصول نتیجه دنبال میشود.
دهقانی گفت: رسیدگی به این درخواستها علاوه بر حفظ کرامت مراجعین و خدمت مضاعف به مردم شریف استان، فرصتی برای شناخت نقاط قوت و ضعف در رسیدگی به پروندههاست و این مسئله نه تنها موجب خستگی مسئولان قضایی نمیشود بلکه دادگستری استان از این موضوع استقبال میکند.
اعضای شورای قضایی و شورای معاونین دادگستری استان، روز جمعه ۲۹ خردادماه جاری نیز پس از شرکت در نماز عبادی سیاسی جمعه، در میز خدمت مصلای اهواز حضور یافتند و به مشکلات ۱۵۰ نفر از مراجعین رسیدگی کردند.
انتهای پیام/


