عزیزی: تاریخ آمریکا مملو از جنایت است/ ایران برای برخورد قاطع با هر رفتاری که خلاف تفاهم باشد آمادگی کامل دارد
دومین جلسه ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی شنبه، ۶ تیر ۱۴۰۵ با حضور ابراهیم عزیزی، رئیس ستاد و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی برگزار شد.
عزیزی با بیان اینکه جنایتهای آمریکا سیاهه طولانی است، گفت: هر روز هفته حقوق بشر آمریکایی یادآور یک جنایت و خیانت علیه مردم ایران توسط آمریکای مدعی حقوق بشر است.
وی با اشاره به اینکه اگر تاریخ آمریکا را مورد بررسی قرار دهیم، مملو از جنایت و ظلم، حتی علیه مردم خودش است، اظهار کرد: آمریکا از زمان استقلالش تا امروز ۲۰۰ جنگ و عملیات نظامی و شرارت را در دنیا داشته است. جنگ در عراق، افغانستان، فیلیپین، ویتنام و موارد زیادی وجود دارد.
عزیزی تاکید کرد: در هفته حقوق بشر آمریکایی به دنبال معرفی چهره واقعی و عریان آمریکا برای جهان هستیم. دنیا باید بداند که مدعیان حقوق بشر و دموکراسی جنایتهای بسیاری را در جهان، ممالک اسلامی، فلسطین، غزه، لبنان و باقی جهان مرتکب شدهاند. دنیا باید بداند مدعیان حقوق بشر در جنگ ۴۰ روزه چه جنایتهایی را علیه دانشآموزان مظلوم میناب، لامرد و جاهای دیگر ایران مرتکب شدند. دنیا باید بداند مدعیان حقوق بشر چه جنایتهایی را در این جنگ انجام دادند. لازم است دنیا بداند که ساکنان پروژه اپستین چه جنایتهایی را رقم زدند.
به گفته وی، این جنایتها در حافظه تاریخی ملت ما هرگز فراموش نخواهد شد. بدون شک ملت بزرگ و رشید ایران اسلامی انتقام سختی را بابت این جنایتها خواهد گرفت.
عزیزی اظهار کرد: بدون شک باید جهاد تبیین را به عنوان یک وظیفه مهم و رسالت سنگین در همین هفته به عنوان یک واقعیت دنبال کنیم. وظیفهای که این ستاد و قوه قضاییه دارند، تدوین کیفرخواست ملت رشید و شجاع ایران علیه منشا تروریسم، یعنی آمریکاست و پیگیری حقوقی و مطالبهگری علیه آمریکا که حامی و بانی اصلی این ترورهاست.
وی در بخشی دیگر در واکنش به تجاوز اخیر آمریکا، گفت: ایران برای برخورد قاطع با هر رفتاری که خلاف تفاهم باشد، آمادگی کامل دارد. تجاوز شب گذشته در ادامه نقض آتشبس توسط آمریکاییها بود و نیروهای مسلح ما قاطعانه به آن پاسخ دادند و در ادامه هم همین خواهد بود. آمریکا باید بداند، کشورهایی که میخواهند از هرمز عبور کنند باید از مسیر اقتدار عبور کنند. هرگونه تخطی از اقدامات و دستورها و مسیری که برای این آبراه پیشبینی شده مورد برخورد قرار خواهد گرفت.
وی همچنین درباره موضوع توافق لبنان و رژیم صهیونیستی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همانطور که در بند اول تفاهمنامه آورده، خود را حامی همپیمانانش میداند و بدون شک در مراحل یادداشت تفاهم و چنانچه بعدا به توافقنامهای برسیم، همپیمانان خود را در تمام صحنهها یار و همراه و پشتیبان خواهد بود؛ به ویژه حزبالله قهرمان و رشید.
عزیزی همچنین در واکنش به اظهارات مقامهای آمریکایی درباره تامین محصولات آمریکایی از محل داراییهای مسدودشده ایران، گفت: ایران کشوری غنی است و به واسطه تلاش مجدانه کشاورزان ما، کشوری بینیاز هستیم. سایر محصولاتمان را از هر کجا که نیاز ببینیم تامین میکنیم و به آمریکاییها هیچ نیازی نداریم. آمریکاییها امروز خودشان باید تلاش کنند که نیازهای خود را برآورده کنند. جمهوری اسلامی ایران از منابع بلوکه شده خود به هر شکلی که لازم ببیند استفاده میکند و هیچ اجازهای از هیچ کسی نمیگیرد.
انتهای پیام/

