کرملین: روسیه برای یادداشت تفاهم میان ایران و آمریکا ارزش قائل است
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاستجمهوری روسیه گفت: واشنگتن و تهران یک یادداشت تفاهم امضا کردند، نه یک توافق و این دو سند از نظر سطح با هم متفاوت هستند.
وی در گفتوگو با شبکه المیادین بیان کرد: روسیه برای یادداشت تفاهمی که توسط طرفهای مربوطه حاصل شده و درک متقابلی که منعکس میکند، بسیار ارزش قائل است.
سخنگوی کرملین عنوان کرد: مسکو از تلاشهای میانجیگران قدردانی میکند.
پسکوف، با اشاره به اینکه این یادداشت تفاهم، دری را برای گامهای بیشتر به سوی ثبات بیشتر در منطقه باز میکند، تاکید کرد: این یادداشت تفاهم به کاهش پیامدهای بحران فعلی و بررسی راههایی برای مقابله با آسیبهای وارده به اقتصاد جهانی ناشی از این درگیری کمک میکند.
- بیشتر بخوانید:
- لاوروف: آمریکا به ضرورت توافق دیپلماتیک با ایران پی برد
- مدودف: ایران جنگ را به واشنگتن نباخته است
پیش از این نیز سرگئی لاوروف، وزیر خاروجه روسیه گفت: آمریکا به ضرورت دستیابی به یک توافق دیپلماتیک با ایران پی برد و من معتقدم که غلبه بر تعصبات برایش آسان نبود.
در همین حال سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه طی اظهاراتی بیان کرد: روسیه آماده است تا حد امکان در دستیابی به توافقهای خاص میان آمریکا و ایران کمک کند.
انتهای پیام/



