حمایت قوه قضاییه از مراکز دانشبنیان در حوزه جمعیت یک ضرورت راهبردی است
همزمان با هفته بزرگداشت قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام هفتم تیر بهویژه شهید مظلوم آیتالله دکتر بهشتی (ره) و یاران وفادارش و در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام و شهدای کربلا، حجتالاسلاموالمسلمین سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای قضایی استان قم به همراه علیاصغر سلطانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، از یکی از مراکز مهم، پیشرو و فوق تخصصی دانشبنیان در حوزه جمعیت بازدید کردند.
در این بازدید که با حضور حجتالاسلام والمسلمین مصطفی توانی معاون قضایی رئیس کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و مجید ترابی معاون فناوری اطلاعات و برنامهریزی دادگستری کل استان قم همراه بود، رئیس دادگستری استان از بخشهای مختلف این مرکز علمی - تخصصی شامل واحدهای پژوهشی، آزمایشگاهی و فناورانه بازدید کرد و در جریان آخرین دستاوردها، طرحهای نوآورانه و اقدامات کاربردی این مجموعه در حوزه حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و ارتقاء سلامت اجتماعی قرار گرفت.
حجتالاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در حاشیه این بازدید، با تأکید بر منویات رهبر شهید انقلاب اسلامی در خصوص مسئله حیاتی جمعیت، اظهار داشت: امروز، سرمایهگذاری در حوزه دانشبنیان و کاربردسازی تحقیقات علمی برای حل مسائل کلان اجتماعی، یکی از اولویتهای جدی دستگاه قضایی است و دادگستری کل استان قم با رویکرد تحولگرایانه، خود را موظف به پشتیبانی حقوقی و قضایی از این گونه طرحهای مؤثر در راستای عملیاتیسازی اهداف سند تحول و تعالی قوه قضاییه میداند.
رئیس دادگستری استان قم افزود: تلفیق علم، فناوری و رویکردهای پیشگیرانه در کنار اقدامات حمایتی، میتواند گامهای بلندی در جهت حل چالشهای جمعیتی بردارد و این مرکز، نمونهای موفق از این همافزایی ارزشمند است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز قم نیز در این بازدید، با اشاره به ضرورت همافزایی میان مجموعههای علمی و نهادهای قضایی، بر تسهیل فرآیندهای قانونی و رفع موانع پیش روی مراکز دانشبنیان دارای مجوز و مورد تأیید، تأکید کرد و گفت: حمایت قضایی از فعالیتهای سالم و مؤثر در حوزه جمعیت، نه تنها یک وظیفه، بلکه یک رسالت انسانی و انقلابی است که در پرتو رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مدظلهالعالی و با الگوگیری از سیره شهیدان بزرگواری همچون شهید بهشتی (ره)، دنبال خواهد شد.
در پایان این بازدید که با فضایی معنوی و در سایه یادآوری ایام سوگ حسینی برگزار شد، طرفین بر استمرار تعاملات سازنده و انعقاد تفاهمنامههای همکاری در زمینههای آموزش، پژوهش، مشاوره حقوقی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی تأکید کردند.
انتهای پیام/


