گفت‌وگوهای صلح در قطر بدون حضور "افغانستان" نتیجه‌ای ندارد

14:12 - 07 بهمن 1397
کد خبر: ۴۸۸۷۹۱
معاون دوم سنای افغانستان اعلام کرد، تا زمانی که طالبان حاضر به مذاکره با دولت افغانستان نشود گفت‌وگوهای صلح آمریکا با این گروه در قطر نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل ، همزمان با ادامه مذاکرات آمریکا با گروه طالبان در قطر بار دیگر امیدواری‌ها درباره احتمال برقراری صلح در افغانستان افزایش یافته است.

محمد آصف صدیقی معاون دوم سنای با اشاره به این موضوع حضور دولت افغانستان در مذاکرات صلح با گروه طالبان را برای به نتیجه رسیدن گفت‌وگوهای صلح ضروری دانسته است.

وی تصریح کرد که از ادامه مذاکرات آمریکا با طالبان خوشحالم اما تا زمانی که طالبان حاضر به مذاکره با دولت افغانستان نشود این گفت‌وگوها نتیجه‌ای نخواهد داشت.

معاون دوم سنای افغانستان تاکید کرد که توجه به هویت افغان‌ها و منافع ملی افغانستان در گفت‌وگوهای صلح با طالبان در قطر امری اجتناب ناپذیر است.

صدیقی خاطرنشان کرد، از طالبان می‌خواهیم که هویت و منافع ملی کشورشان را در نظر بگیرند و مانع اجرایی شدن برنامه‌های سازمان‌های اطلاعاتی در این کشور شوند.

وی افزود: امیدوارم که درباره موضوعات مطرح شده در گفت‌وگوهای قطر هماهنگی مورد نیاز با دولت افغانستان صورت گرفته باشد.

روند مذاکرات زلمی خلیلزاد با طالبان برای ششمین روز در پشت درهای بسته جریان دارد دولت افغانستان و رسانه‌ها هنوز در جریان این گفت‌وگوها قرار ندارند.

این در حالی است که دولت افغانستان نیز از طولانی شدن مذاکرات آمریکا با طالبان آن هم در غیاب افغانستان نیز ابراز نگرانی کرده است.

شورای عالی صلح افغانستان در روزهای گذشته اعلام کرد که زلمی خلیلزاد نماینده ویزه آمریکا باید به سفرها و نشست‌های خود در منطقه را پایان ببخشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *