پیش‌نویس توافق طالبان و آمریکا نهایی شد

17:07 - 06 بهمن 1397
کد خبر: ۴۸۸۷۳۶
خبرگزاری رویترز به نقل از منابع وابسته به طالبان گزارش داد که پیش‌نویس توافق آمریکا و گروه طالبان در خصوص پایان دادن به جنگ ۱۷ ساله در این کشور آماده شده است.

نهایی شدن پیش‌نویس توافق طالبان و آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل ، رویترز روز شنبه به نقل از منابع آگاه در طالبان گزارش داد که مذاکرات طالبان و آمریکا در قطر پایان یافته است.

بنابر این گزارش، پیش‌نویس توافق ۲ طرف در خصوص پایان دادن به جنگ افغانستان نهایی شده است.

مذاکرات بین هیئت آمریکا و طالبان در دوحه از روز دوشنبه گذشته بر اساس توافقی که ماه گذشته بین دو طرف به دست آمد آغاز شد.

رویترز می‎گوید: «زلمای خلیل‌زاد»، نماینده آمریکا در مذاکرات با طالبان پس از ۶ روز مذاکره در دوحه راهی افغانستان شده تا «اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان را در جریان پیشرفت مذاکرات و پیش‌نویس این توافق قرار دهد.

پیش از این نیویورک تایمز از احتمال توافق طالبان با آمریکا در خصوص خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان در مقابل قطع ارتباط طالبان با گروه‌های تروریستی جهانی و تعهد این گروه مبنی بر عدم استفاده از خاک افغانستان برای حمله به آمریکا خبر داده بود.

طالبان پیش از این تهدید کرده بود که در صورت فشار بر این گروه مذاکره با آمریکا را متوقف می‎کند.

در همین حال آمریکا مدعی شده بود که مذاکره با طالبان همزمان با ادامه حملات این گروه علیه دولت کابل در چارچوب تلاش برای پایان یافتن جنگ در افغانستان است.

نمایندگان طالبان و آمریکا از جولای گذشته تاکنون ۴ مرتبه برای دستیابی به راه حلی به منظور پایان یافتن جنگ ۱۷ ساله در افغانستان دیدار کردند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *