رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز برگزار می‌شود

9:09 - 06 بهمن 1397
کد خبر: ۴۸۸۴۷۷
جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز برگزار می‌شود. جلسه قبلی مجمع، روز شنبه ۲۹ دی ماه به ریاست آیت الله آملی لاریجانی و با حضور اعضاء تشکیل شد.

جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ،جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز برگزار می‌شود.

جلسه قبلی مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز شنبه ۲۹ دی ماه به ریاست آیت الله آملی لاریجانی و با حضور اعضاء تشکیل شد؛ در آن جلسه که برخی از اعضای شورای نگهبان ، وزیر امور خارجه، رئیس کمیسیون قضایی مجلس و معاون حقوقی رئیس‌جمهور نیز حضور داشتند، بررسی لایحه «الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی» (پالرمو) که از سوی شورای نگهبان بر اساس ایرادات طرح شده از ناحیه هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به مجلس عودت و مجددا برای تعیین مصلحت به مجمع ارجاع شده بود، در دستور کار قرار گرفت.

در جلسه مزبور پس از طرح دیدگاههای مختلف پیرامون لایحه مذکور، از سوی اعضای مجمع و همچنین اظهار نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت، ادامه بررسی ها به کمیسیون های سیاسی - دفاعی و حقوق- قضایی محول گردید تا نتایج آن در جلسه آتی مجمع مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین در جریان جلسه روز یکشنبه ۳۰ دی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان به نظر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره «لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم» موسوم به «سی.اف.تی» اصرار کردند و این لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.

بیشتر بخوانید:

۲ معاهده در انتظار مصلحت‌سنجی



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *