"روسیه": سیستم موشکی آمریکا در فضا تنش دو کشور را بالا می برد

11:38 - 06 بهمن 1397
کد خبر: ۴۸۸۴۶۴
وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای استقرار سیستم دفاعی موشکی آمریکا در فضا را غیر مسئولانه و موجب افزایش تنش ها دانست.

به گزارش گروه بین الملل به نقل از خبرگزاری یورو نیوز، وزارت خارجه روسیه اقدام اخیر آمریکا را مقدمه ای بر احیای رقابت‌های تسلیحاتی در فضا تلقی و آن را با دوره رونالد ریگان مقایسه کرد.

روسیه در این بیانیه، برنامه‌های فعلی امریکا را عمیقا نگران کننده و یادآور جنگ ستارگان تلقی کرد. در ادبیات سیاسی از طرح «دفاع استراتژیک فضایی» امریکا معروف به (S.D.I) در دوره ریگان (دهه 1980 میلادی- دهه شصت شمسی) تحت عنوان جنگ ستارگان یاد می‌شود.

به تازگی دولت دونالد ترامپ راهبرد جدید دفاع موشکی خود را اعلام و خواستار توسعه بی‌سابقه توان موشکی آمریکا شده است. با این حال جزییات دیدگاه های ترامپ در حوزه دفاع موشکی مشخص نیست.

راهبرد امنیت ملی آمریکا که رییس جمهوری آمریکا دسامبر سال 2017(دی 1396) اعلام کرد، تقویت دفاع موشکی را در اولویت قرار می دهد و در عین حال بیان می کند که هدف از آن اختلال در روابط راهبردی با روسیه یا چین نیست؛ دو کشوری که از نظر آمریکا، زرادخانه موشکی آنها بزرگترین تهدید احتمالی قلمداد می شوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *