"اقتصاد هند" تا یک دهه آینده به پنج تریلیون دلار می‌رسد

20:12 - 01 بهمن 1397
کد خبر: ۴۸۷۱۳۷
وزیر صنعت و تجارت هند با اشاره به افزایش صادرات این کشور به آفریقا و آمریکای لاتین گفت، اقتصاد هند ظرفیت رسیدن به پنج تریلیون دلار در هفت تا هشت سال آینده را دارد.

به گزارش گروه بین الملل به نقل از روزنامه تایمز ایندیا، «سورش پرابهوو» وزیر صنعت و تجارت هند روز یکشنبه در حاشیه نشست جهانی گجرات گفت، اقتصاد هند برای رسیدن به اهداف عالی خود،برنامه کلانی بر محوریت تولید، بخش خدمات و کشاورزی آماده کرده است.

پرابهوو افزود: اقتصاد هند توانایی رسیدن به اقتصاد پنج تریلیون دلاری در هفت هشت سال آینده و اقتصاد 10 تریلیون دلاری تا سال 2035را دارد.

وزیر صنعت هند تأکید کرد، برای تحقق این اهداف، تولیدات کشور باید با افزایش کیفیت قابلیت صادرات داشته باشد.
وی افزود:صادرات هند در حال حاضر به نیم تریلیون دلار می رسد که باید این میزان به دوبرابر افزایش یابد.
سورش پرابهوو با اشاره به جنگ تجاری آمریکا و چین خاطرنشان کرد هند باید از فرصت های خود برای افزایش صادرات استفاده کند.

وزیر صنعت و تجارت هند با اشاره به افزایش مسیرهای هوایی در کشور خاطرنشان کرد دولت 100 فرودگاه جدید با سرمایه گذاری 65 میلیارد دلار می سازد.

در حاشیه نشست گجرات روز(شنبه) دو تفاهم نامه ‌میان دولت گجرات و سازمان هواپیمایی هند برای ساخت فرودگاه‌های سازگار با محیط زیست به امضا رسید.

پیش از این نیز شرکت خدمات مالی مورگان استنلی امریکا با انتشار گزارشی با عنوان «جهش دیجیتالی هند – فرصت چند تریلیون دلاری» اعلام کرد اقتصاد هند تا 10 سال به شش تریلیون دلار افزایش می‌یابد.

در بخشی از این گزارش اضافه شده است روند دیجیتالی شدن هند در یک دهه آینده به افزایش تولید ناخالص داخلی این کشور بین 50 تا 75 درصد کمک می‌کند.

«رده‌ام دسای» رئیس بخش سرمایه گذاری و تحقیقات هند در شرکت مورگان استنلی اظهار کرد اقتصاد هند تا چند سال آینده با شش تریلیون دلار به سومین اقتصاد بزرگ دنیا تبدیل می‌شود.

وی اظهار کرد پیش بینی می‌شود رشد تولید ناخالص داخلی و جاری هند به ترتیب به 7.1 و 11.2 درصد در یک دهه آینده برسد.

رئیس بخش سرمایه گذاری و تحقیقات هند اظهار کرد بازار سهم هند تا سال 2027 با 6.2 تریلیون دلار به پنجمین بازار سهام جهان تبدیل می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *