رئیس کل دادگستری استان بوشهر: کاهش زمان پاسخگویی به استعلامات باید به عنوان اولویت اصلی تمامی دستگاهها مدنظر قرار گیرد
چهاردهمین جلسه کارگروه راهبری پنجره واحد مدیریت زمین با حضور رئیس کل دادگستری استان بوشهر، دادستان مرکز استان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر، دبیر کارگروه و مدیران کل دستگاهها و سازمانهای اجرایی استان در محل دادگستری کل برگزار شد.
در این نشست، مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به اهمیت اجرای دقیق و هدفمند سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، عملکرد دستگاههای اجرایی استان را در مجموع مطلوب دانست، اما تأکید کرد که کاهش زمان پاسخگویی به استعلامات باید به عنوان اولویت اصلی تمامی دستگاهها مدنظر قرار گیرد.
وی بیان کرد: آمارهای ارائه شده از سوی دبیر کارگروه نشاندهنده پیشرفت مطلوب استان در برخی شاخصها است، اما آنچه ضرورت دارد، رفع تأخیرها و تسریع در فرآیند پاسخگویی به استعلامات است و دستگاهها باید تلاش کنند هیچ استعلامی خارج از زمان تعیینشده معطل نماند و پاسخها در سریعترین زمان ممکن ارسال شود تا شاهد رضایتمندی حداکثری مردم باشیم.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تأکید بر ضرورت رفع موانع و نواقص موجود در سطوح مختلف استانی و ملی گفت: باید در کوتاهترین زمان ممکن، ایرادات موجود در سطح استان، وزارت جهاد کشاورزی و قوه قضاییه شناسایی و برطرف شود تا روند اجرایی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین بدون وقفه و با بیشترین بهرهوری ادامه یابد.
مهرانگیز در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل کاروان عدالت در استان بوشهر خبر داد و اظهار کرد: این کاروان برای نخستین بار در استان بوشهر با هدف حضور میدانی مسئولان در بین مردم تشکیل شده است که در این طرح، مدیران دستگاههای مختلف در کنار مسئولان قضایی به مناطق مختلف استان سفر میکنند تا مسائل و مشکلات مردم از نزدیک بررسی و برای حل آنها تصمیمگیری شود و هدف اصلی این اقدام، تحقق عدالت اجتماعی، افزایش اعتماد عمومی و تسهیل دسترسی مردم به خدمات است.
وی رضایتمندی مردم را مهمترین مأموریت تمامی سازمانها و دستگاههای استانی عنوان کرد و افزود: اگر مردم از عملکرد ما راضی باشند، بسیاری از مشکلات اجتماعی و اداری کاهش مییابد و نیازی به برخوردهای قهری نخواهد بود و رضایت مردم نشانه موفقیت دستگاهها است و ما باید با همافزایی و هماهنگی میان قوه قضاییه، استانداری و سایر سازمانها، این رضایت را به حداکثر برسانیم.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر در پایان با قدردانی از همکاری دستگاههای مختلف در اجرای سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، تأکید کرد: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین یکی از مهمترین اقدامات ملی در راستای شفافسازی، پیشگیری از تخلفات و تسریع در پاسخگویی به استعلامات است و همه دستگاهها موظفند با دقت، تعهد و احساس مسئولیت نسبت به انجام وظایف خود در این زمینه اقدام کنند و دادگستری استان نیز با تمام توان از اجرای دقیق و مؤثر این سامانه حمایت میکند.
در ابتدای این جلسه، مجید آرامی؛ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر بیان کرد: وضعیت آماری سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان بوشهر با توجه به اقدامات صورت گرفته با محوریت استانداری و دادگستری استان و با راهبری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در مسیر بهبود و نیل به اهداف مدنظر میباشد، اما همچنان با آنچه شایسته استان است فاصله داریم و این شرایط تلاش بیشتر دستگاههای اجرایی را میطلبد تا مشکلات باقیمانده برطرف شود.
وی افزود: بازدید از دستگاههایی که بهترین و بدترین عملکرد را در خصوص سامانه پنجره واحد نظیر بارگذاری نقشه ها، پاسخ به استعلامات و کاهش مدت زمان رسیدگی داشتهاند، از جمله اقداماتی است که اخیرا صورت گرفته است و خوشبختانه کاهش مدت زمان رسیدگی به استعلامات از نتایج قابل توجه است، اما در زمینه شاخصهای دیگر همچنان ارتقا و بهبود عملکرد سازمان ها، امری ضروری است.
در ادامه این نشست گرشاسبی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر به عنوان دبیر کارگروه راهبری پنجره واحد مدیریت زمین در استان بوشهر ضمن پرداختن به عملکرد سازمانها و دستگاههای اجرایی مختلف استان و پیگیری مصوبات جلسات دپیشین، بیان کرد: عملکرد سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، معیار ارزیابی عملکرد مدیران کل دستگاهها و سازمانها در استان است.
وی ادامه داد: درصد پاسخگویی به استعلامات در استان بوشهر برابر با ۹۸ درصد میباشد و میانگین پاسخدهی به استعلامات برابر با ۲۸ روز میباشد و با توجه به اینکه معیار کشوری ۴۲ روز است، بنابراین از این نظر وضعیت استان در سطح مطلوبی است.
در ادامه این جلسه مدیران کل دستگاههای اجرایی به ارایه گزارش عملکرد سازمان خود در خصوص سامانه پنجره واحد پرداختند و مشکلات، دلایل و نقطه نظرات خود را پیرامون ارتقای جایگاه سازمانها و بطور کلی بهبود وضعیت استان پرداختند.
سپس رجایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر نیز بیان کرد: هدف اصلی در راستای راهبری پنجره واحد مدیریت زمین، کاهش و حداقل شدن زمان پاسخگویی به استعلامات است که این موضوع مورد تاکید استاندار نیز است.
وی افزود: دستگاههای استانی باید به منظور بهبود عملکرد خود و چشم اندازی که دارند، برنامهای را تدوین و ارایه کنند که اکنون در چه وضعیتی قرار دارند و چه زمانی به چه جایگاهی خواهند رسید و انتظار از سازمانها و دستگاههای استان این است که مدت زمان پاسخ دهی به استعلامات به ۹ روز کاهش یابد که این نیازمند اقداماتی ویژه است.
انتهای پیام/

