رئیس کل دادگستری استان یزد: ارتباطات قوی و هدفمند، فعالیت روابط عمومی را ضریب میدهد

حجتالاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در جمع مدیر و کارشناسان رسانه و روابط عمومی دادگستری کل و مسئولان روابط عمومی حوزههای قضایی استان یزد، بیان کرد: در دنیای امروز که امور سرعت گرفته نباید فعالیت روابط عمومی را منحصر به حضور فیزیکی کارشناس روابط عمومی در برنامه و فعالیت کرد و بلکه باید با شبکه سازی قوی و ارتباطات منسجم، امور را مدیریت و اهداف اطلاع رسانی را محقق ساخت.
وی با بیان اینکه در برخی از امور، تشریفات زیاد، از اثر بخشی کار میکاهد، تصریح کرد: حضور یک مسئول قضایی بدون تشریفات و بدون تکلف، در دل مردم مینشیند و باور جامعه را از دوگانگی بین مسئولین و مردم پاک میکند و حضور با تشریفات و با همراهی عکاس و فیلمبردار بیشتر کار نمایشی را به ذهن متبادر سازد.
رئیس کل دادگستری استان یزد ابراز داشت: گرچه ثبت و ضبط فعالیتهای دستگاه قضا برای پاسداشت زحمات مجموعه قضایی و همچنین تولید محتوای رسانهای با هدف آموزش مبانی عمومی و حقوقی برای آحاد جامعه امری ضروری و از رسالتهای روابط عمومی است، اما این رسالت هم باید با ظرافت و همراه با رعایت اصول حرفهای انجام شود.
وی توقع و انتظار دیدن تلاشها و انجام تقدیر از سوی مافوق در نظام اداری را آفت زندگی شغلی دانست و گفت: باید تمرین کرد که کار و فعالیت را با نیت خالص و در جهت کسب رضایت خداوند انجام داد چراکه اگر کار و تلاش و فعالیت ما در دستگاه، توسط مافوق دیده نشود و از تشویق و تقدیر خبری نباشد، بسیار زود رخوت و بی انگیزگی به سراغ انسان میآید.
رئیس کل دادگستری استان یزد بر ارائه پیشنهاد برنامه همراه با پیوست دقیق اهداف، ضرورت ها، هزینهها، زمانبدی و جزییات تأکید کرد و بیان داشت: هنر روابط عمومی و هر کارمند خوب این است که در ارائه طرح و پیشنهاد برنامه با محاسبه دقیق و کار علمی همه جزییات را ارائه داده و از کلی گویی و ابهام آفرینی بپرهیزد.
وی از ارائه گزارش مشکلات، موانع و طرح نقدها و گلایهها همراه با راهکارهای عملیاتی استقبال کرد و افزود: همه مجموعه اداری و قضایی به ویژه کارشناسان روابط عمومی که باید نسبت به سایرین با دقت بیشتر امور را تحت نظر بگیرند و هر جا که احساس میکنند فرایند و یا رویهای میتواند اصلاح و امور مرتبط با مردم و کارکنان تسهیل و تسریع شود، ارائه دهند تا با اصلاح و تغییر رویه، امور سامان گیرد.
حجتالاسلام والمسلمین طهماسبی ضمن تأکید بر این نکته که روابط عمومی دادگستری فعالیتی رضایت بخش را دارد، اظهار داشت: خوب و بهتر بودن روابط عمومی دادگستری در مقایسه با برخی از دستگاهها در درون استان و کشور پایان کار نیست بلکه این شروع رسالت سنگین این مجموعه برای فعالیتهای بیشتر و حرفهایتر در جهت جلب رضایت مردم و اقناع مراجعین است.
در ابتدای این جلسه مدیر رسانه و روابط عمومی دادگستری گزارشی از برنامههای در دست اجرای حوزه روابط عمومی ارائه داد کارشناسان و مسئولان روابط عمومی حوزههای قضایی نیز به بیان دیدگاهها و دغدغههای حوزه کاری خویش پرداختند.
انتهای پیام/