معاون توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مشکلات ۲۶ نفر از مراجعان رسیدگی کرد
با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی بودن و مردمی ماندن قوه قضاییه و در راستای عمل به دستورات ریاست قوه قضاییه مبنی بر حضور مسئولان، مدیران قضایی و قضات در بین مردم و ارتباط بدون واسطه و چهره به چهره با مراجعان، حجتالاسلام و المسلمین هادی صادقی معاون توسعه حل اختلاف قوه قضاییه به همراه صادق عزیزی مدیرکل توسعه صلح و سازش، یزدان فلاحی مدیرکل داوری و میانجیگری، محمدرضا مرادی حقگو سرپرست معاونت قضایی و محمود حکیم مدیرکل نظارت و بازرسی مرکز حل اختلاف قوه قضاییه با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مشکلات ۲۶ نفر از مراجعان رسیدگی کرد.
معاون توسعه حل اختلاف قوه قضاییه در این دیدارها که با حضور سید علی اصغر رفاهی مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه برگزار شد، ضمن استماع مسائل و مشکلات مراجعان، دستورات لازم را برای رفع این مشکلات صادر کرد.
ملاقاتهای مردمی موجب افزایش امید و اعتماد مردم به حاکمیت و دستگاه قضایی میشود
وی در حاشیه این دیدارها، اظهار کرد: ملاقاتهای مردمی از آن جهت که مردم احساس کنند گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات و مطالبات آنان وجود دارد و حاکمیت و دستگاه قضایی به فکر حل مشکلات آنهاست بسیار بااهمیت است چرا که این امر موجب ایجاد امید در جامعه و افزایش اعتماد مردم به حاکمیت و قوه قضاییه میشود.
وی افزود: همچنین در این ملاقاتها مردم توجیه میشوند و ارشادات و راهنماییهای لازم برای پیگیری مشکلاتشان به آنها داده میشود تا بتوانند در مسیر درست و صحیحی به مطالبات خود برسند. ضمن آنکه مردم در جریان این ملاقاتها با حس خوبی از این مرکز خارج میشوند.
حجتالاسلام والمسلمین صادقی اضافه کرد: در برخی از موارد مشکلات مردم در این ملاقاتها حل میشود و در برخی موارد نیز منتج به رفع مشکل نمیشود، اما اینکه مراجعهکنندگان با احساس مثبت و رضایت از این ملاقاتها خارج شوند و ملجایی برای شنیدن صدایشان وجود داشته باشد بسیار با اهمیت است.
رسیدگی به مهمترین مطالبات و مشکلات مراجعان
وی در تشریح مهمترین درخواستهای مردمی در این ملاقاتها، گفت: برخی از مراجعهکنندگان در برنامه ملاقات امروز از نحوه رسیدگی به پروندهها رضایت نداشتند که در رابطه با هرکدام ارشادات قانونی و موارد مورد نیاز تذکر داده شد. برخی مراجعان نیز درخواست اعممال ماده ۴۷۷ داشتند که در خواست آنان بررسی و دستورات مقتضی برای رسیدگی به این درخواستها صادر شد.
معاون توسعه حل اختلاف قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در برخی موارد نیز به دلیل اینکه پرونده در جریان رسیدگی قرار داشت امکان مداخله از سوی ما وجود نداشت. در این موارد نیز از روسای دادگستری استان یا واحدهای مربوطه خواسته شد که در رسیدگیها نهایت دقت و سرعت را داشته باشند.
انتهای پیام/

