کاهش ۳۰ درصدی میانگین زمان ارجاع دادخواست و ۵۰ درصدی زمان ارجاع شکواییه در دادگستری استان هرمزگان
مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان با اعلام خبر کاهش میانگین زمان ارجاع پروندههای قضایی در این استان تأکید کرد: با اجرای دستورالعمل مدیریت ارجاع لحظهای و آنلاین پروندهها ضمن تلاش برای ارتقای رضایت مندی مراجعان و همکاران، از ارائه هرگونه آمارسازی صوری و کاذب و معطل کردن ارجاع و اقداماتی که موجبات نارضایتی یا تضییع حقوق مردم میگردد، به صورت جدی جلوگیری شده است.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین گفت: با اجرای دستورالعمل مدیریت ارجاع لحظهای و آنلاین پروندهها طی سال ۱۴۰۳، میانگین زمان ارجاع دادخواستهای بدوی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است.
این مقام قضایی افزود: بر این اساس میانگین زمان ارجاع دادخواستهای بدوی از ۲۰ ساعت به ۱۴ ساعت کاهش یافته است.
وی یادآور شد: با اجرای دستورالعمل مدیریت ارجاع لحظهای و آنلاین پرونده ها، قضات ویژه ارجاع در تمامی مراجع قضایی استان اعم از دادسرا، محاکم و شورای حل اختلاف تعیین شدهاند و حتی الامکان از سپردن سایر امور به آنها خودداری شده تا فرصت کافی جهت مطالعه و تصمیم گیری در خصوص ارجاع پرونده ها، شکواییه ها، دادخواستها و سایر موارد را داشته باشند.
قهرمانی بیان کرد: میانگین زمان ارجاع شکواییه در دادگستری کل استان هرمزگان نیز در سال ۱۴۰۳ در مقایسه با سال ۱۴۰۲ به میزان ۵۰ درصد کاهش یافته است.
وی گفت: در نتیجه تحقق این امر شاهد کاهش میانگین زمان ارجاع شکواییه در استان هرمزگان از ۶ ساعت به ۳ ساعت میباشیم.
رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به کاهش ۳۳ درصدی میانگین زمان ارجاع شکواییههای موضوع ماده ۳۷ نیز گفت طبق این آمار با توجه به تمهیدات اتخاذ شده زمان ارجاع این نوع شکواییه نیز از ۶ ساعت به ۴ ساعت کاهش یافته است.
وی همچنین با بیان اینکه بخش قابل توجهی از ارائه خدمات در دستگاه قضایی استان با استفاده از «فنآوریهای نوین تسهیل شده است، نظارت روزانه بر خروجی و انشا آرا، مدیریت پروندههای مهم، جهت دهی درست و ارجاع دقیق» را از مهمترین عوامل تسریع دهنده در روند رسیدگی به پروندههای قضایی و افزایش رضایتمندی مردم طی یکسال اخیر ذکر کرد.
انتهای پیام/

