تشدید جنگ لفظی میان چین و تایوان؛ حمله چین به تایوان چقدر محتمل است؟

12:44 - 16 دی 1397
کد خبر: ۴۸۲۶۷۵
طی روز‌های اخیر تنش لفظی میان مقامات چین و تایوان شدت یافته و به نظر می‌رسد که این تنش‌ها به لغو مذاکرات رسمی میان دو طرف منتهی شود.

تشدید جنگ لفظی میان چین و تایوان؛ حمله چین به تایوان چقدر محتمل است؟به گزارش گروه بین‌الملل ،  روز‌های اخیر تنش لفظی میان مقامات چین و تایوان شدت یافته و به نظر می‌رسد که این تنش‌ها به لغو شدن مذاکرات رسمی میان دو طرف منتهی شود.

چهارشنبه گذشته رئیس جمهور چین در سخنانی با تاکید بر اجتناب ناپذیر بودن الحاق تایوان به چین اعلام کرد پکن استفاده از گزینه نظامی در این مورد را دور از نظر نخواهد داشت.

«شی جین پینگ» روز شنبه نیز ضمن بیان این مطلب که چین با چالش‌های روز افزونی مواجه است دستور آماده باش ارتش این کشور را صادر کرد.

در همین حال «سای اینگ ون» نیز در واکنش به اظهارات رئیس جمهور چین مبنی بر پیوستن تایوان به چین از جامعه جهانی درخواست کمک کرد.

تایوان و چین از سال ۱۹۴۹ از سوی ۲ دولت جداگانه اداره می‌شوند و جمهوری خلق چین هرگز حاکمیت مستقل تایوان را به رسمیت نمی‌شناسد؛ پکن همواره تایوان را به‌عنوان یکی از «استان»‌های خود توصیف می‌کند.

با وجود تلاش‌ها برای بهبود روابط میان دو طرف، چین تهدید کرده که در صورت اعلام استقلال یکجانبه از سوی تایوان و یا حضور نیرو‌های خارجی در این کشور، به زور متوسل می‌شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *