
معاون قضایی قوه قضاییه در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مشکلات حقوقی و قضایی ۲۰ نفر از مراجعان رسیدگی کرد

پیرو منویات مقام معظم رهبری که مردمی بودن و مهمتر از آن مردمی ماندن را از ویژگیهای لازمِ هر مسئول نظام اسلامی خواندند و در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه به مسئولان قضایی که در رسیدگی به امور قضایی مردم باید نهایت دقت و سرعت را اِعمال کنند و به هیچ وجه در پیشبرد امور مردم تأخیر نیندازند و این امور را به فردا و یا زمان آتی موکول نکنند، حجتالاسلام والمسلمین علی مظفری معاون قضایی قوه قضاییه امروز (شنبه ۱۸ اسفندماه) با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به صورت مستقیم و بدون واسطه با مراجعه کنندگانی که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند دیدار و به پروندههای آنها رسیدگی کرد.
در این دیدار ۳ ساعته که با حضور علی اصغر رفاهی مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه انجام شد، معاون قضایی قوه قضاییه پس از استماع مشکلات و درخواستهای مراجعه کنندگان جهت رفع مشکلات حقوقی و قضایی آنها دستورات لازم را صادر کرد.
حجتالاسلام والمسلمین علی مظفری معاون قضایی قوه قضاییه در این جلسه ملاقات مردمی اظهار کرد: امروز در این جلسه ملاقات مردمی ۲۰ پرونده را بررسی کردیم که موضوعات متعدد و متنوعی داشتند و نسبت به مشکلات مطروحه از سوی مراجعان دستورات لازم صادر شد.
وی افزود: امروز درخواستهای حقوقی و قضایی مراجعان که با حضور آنها مورد بررسی قرار گرفت دارای دو بخش بود که یک بخش آن مربوط به تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ آیین دادرسی کیفری است و اکثر تقاضاها قبلاً در معاونت قضایی مورد رسیدگی قرار گرفته و رد شده یا در حال رسیدگی است ولی متاسفانه متقاضی به نتیجه تقاضای رد شده راضی نیست و به دنبال خواسته خود است در برخی مواقع نیز متقاضی برای حصول نتیجه عجله دارد و قبل از بررسی کارشناسان معاونت قضایی و اعلام نتیجه، به مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه مراجعه میکند و خواستار ملاقات حضوری است.
معاون قضایی قوه قضاییه گفت: به مدیرکل مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه پیشنهاد میکنم قبل از برگزاری جلسه ملاقات مردمی برای متقاضیان نتایج نهایی را از معاونت قضایی کسب کند تا اگر درخواستی رد شده باشد دیگر زمان ملاقات برای مراجعه کننده، تعیین نکنند، چون قطعا درخواست متقاضی رسیدگی شده است و دیگر قابل رسیدگی مجدد نیست، بنابراین برای پروندههایی که درخواست آنها در معاونت قضایی رد شده است دیگر نوبت تعیین نکنند. همچنین برای پروندههایی که در حال حاضر در حال رسیدگی در معاونت قضایی است، نوبت ملاقات تعیین نکنند احیانا اگر رسیدگی دچار اشکال شود کارشناسان معاونت قضایی با متقاضی ارتباط برقرار میکنند.
وی ادامه داد: بخش از درخواستهای امروز مراجعان مربوط به تقاضای عفو بود و این تقاضا نیازمند مراجع به مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه و معاونت قضایی را ندارد، زیرا مرجع رسیدگی به این موارد آن رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان است و متقاضی در هر استانی که حضور دارد ابتدا تقاضای عفو را باید به رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان ارائه کند و سپس توسط کمیسیون استانی بررسی میشود و اگر استحقاق عفو را داشته باشد پرونده منتقل میشود و آن را بررسی میکنیم و در صورتی که نهایی شد در لیست قرار میدهیم و برای رئیس قوه قضاییه ارسال میکنم، اما اگر استحقاق عفو نداشته باشد رد میشود.
انتهای پیام/