تارتار: مربی فاسد در فوتبال کم نیست/ تا صبح داور بازی با مس را نفرین کردم

14:59 - 07 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۴۷۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
تارتار: مربی فاسد در فوتبال کم نیست/ تا صبح داور بازی با مس را نفرین کردم
سرمربی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی گفت: تیم پوست کلفتی هستیم که اینجای جدول هستیم چون اگر تیم خوبی نبودیم، الان باید برای سقوط نکردن می‌جنگدیم.

خبرگزاری میزان - مهدی تارتار در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار با تراکتور در هفته بیست‌ونهم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: بازی بسیار مهمی است. تیم‌های چهارم و پنجم جدول با هم بازی دارند و طبیعتاً بازی می‌تواند زیبا و باکیفیت باشد. فقط ناراحتی ما از این است که بازی بدون هوادار است. دوست داشتیم که هواداران دو تیم حضور داشته باشند و به جذابیت‌های بازی کمک کنند.

وی ادامه داد: تیم تراکتور بسیار پرامکانات است و باید به زنوزی خداقوت گفت که چنین تیم قدرتمندی را به اتفاق هیئت مدیره‌شان درست کرده است. به هر حال آن‌ها از تیم‌های مدعی امسال بودند و کماکان هم برای سهمیه تلاش می‌کنند.

سرمربی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی گفت: کار سختی است، اما ما هم همیشه مقابل تیم‌های بزرگ بازی‌های خیلی خوبی انجام داده‌ایم. درست است که هفته‌های اخیر در بخش نتیجه‌گیری خوب عمل نکردیم، اما آن هم فقط فوتبالی نبوده و اشتباهات داوری شدیداً در نتایج ما تاثیرگذار بوده است. به موقع درباره مسائل داوری هم صحبت می‌کنم. امیدوارم روز خوبی را پشت سر بگذاریم و کم اشتباه باشیم و بتوانیم دست پر از تبریز برگردیم.

تارتار درباره داوری مسابقات اخیر تصریح کرد: بحث یک بازی نیست. من فکر می‌کنم ما تیم پوست کلفتی هستیم که اینجای جدول هستیم چون اگر تیم خوبی نبودیم، باید برای سقوط نکردن می‌جنگدیم. از هفته‌های اول لیگ امسال اشتباهات داوری زیادی را تجربه کردیم. هفته دوم گلی که برابر استقلال خوردیم به گواه کارشناسان اصلا کرنر نبود که کرنر گرفتند و تبدیل به گل شد. در ادامه در آبادان گلی که صنعت نفت به ما زد ناسالم بود و قبل از آن آفساید بود. در اصفهان برابر سپاهان گل مردود به ما زدند. همه این‌ها کارشناسی شده است. 

وی افزود: در پنج هفته اخیر که ما نتوانستیم برنده شویم، برابر پرسپولیس در آزادی گل آفساید به ما زدند و شکست خوردیم. شمس آذر قزوین گل آفساید به ما زد. حتی در دور رفت برابر شمس آذر پنالتی ما قبل از گل شمس آذر گرفته نشد. همه این‌ها کارشناسی شده است. ۲-۳ هفته قبل برابر هوادار پنالتی ۱۰۰ درصد ما را نگرفتند و این آخر هم برابر مس رفسنجان آقای داور پنالتی واضح ما را نگرفت که از داور وسط بازی شکایت کردیم، چون کمک‌هایش قضاوت خوبی انجام دادند.

سرمربی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی گفت: من همیشه به داوران احترام گذاشتم. آن‌ها قشر زحمتکش و باشخصیت فوتبال ایران هستند، اما امیدوارم کمیته داوران هم ما را درک کند و از داوران باتجربه‌تر استفاده کند و حداقل در این دو بازی باقی‌مانده اشتباهی را نبینیم. ما درخواست چیز غیرمعمول نداریم و فقط عدالت می‌خواهیم.

تارتار ادامه داد: انصاف است که یک تیم انقدر از ناحیه داوری آسیب ببیند؟ من واقعا از مسئولان استانی هم گله‌مند هستم؛ پس حق ملوان را باید چه کسی بگیرد؟ اگر قرار است من صحبت کنم و محروم شوم که شرایط تیم بدتر از این می‌شود. بیایید حق ملوان را بگیرید. حق این مردم را بگیرید. چرا باید ناراحت به خانه‌هایشان بروند؟

وی در ادامه بیان کرد: بعد از بازی با مس چون تیمم باخته بود، زیاد صحبت نکردم، اما وقتی صحنه کارشناسی داوری را دیدم، تا صبح نتوانستم بخوابم و آنقدر آن داور را نفرین کردم که امیدوارم خدا جوابش را بدهد. با آبروی یک مشت جوان و کادرفنی و احساسات این‌همه مردم بازی می‌کنید؟ باید عدالت را اجرا کنید. اگر پنالتی بوده، باید می‌گرفته. داور چند قدمی صحنه بوده است؛ نمی‌شود. من از تاج شناخت دارم، وی زمانی مدیرعامل ما در سپاهان بود و از او انتظار دارم. باید هر کاری هست کنار بگذارند و VAR را بیاورند. حق یک سری افراد در این فوتبال پایمال می‌شود.

تارتار در مورد فساد در فوتبال تصریح کرد: نبود VAR خودش به فساد کمک می‌کند. اگر می‌خواهید فساد را ریشه‌کن کنید، روی مربی‌هایتان بیشتر زوم کنید. من خودم مربی هستم و می‌دانم در فوتبال چه خبر است. بروید مربی‌های فاسد را محروم کنید، چون آن‌ها باید ۴۰ نفر را آموزش بدهند. در تمرینات جوان‌های مردم زیر دست این مربیان هستند. چرا باید یک بازیکن متوجه شود مربی‌اش برای موفقیت کار‌های غیراخلاقی کرده است؟ او یک الگو می‌شود. بروید روی مربی‌هایتان زوم کنید.

سرمربی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی گفت: مربی فاسد در این فوتبال کم نداریم. بروید کاری کنید که مربی‌های پاک روی کار بیایند، آن‌هایی که شبانه روز زحمت می‌کشند و فکر و ذکرشان روی موفقیت تیم با کار و تلاش است، نه آن‌هایی که دنبال رشوه دادن و رشوه گرفتن و این کار‌ها هستند. خط مشی یک باشگاه را مربی تعیین می‌کند. همه باشگاه‌ها را نمی‌گویم، اما خیلی از باشگاه‌ها زمانی که یک مربی می‌رود، خط می‌دهد. خیلی از مدیران نمی‌دانند، چون فوتبالی نیستند.

وی ادامه داد: مربی است که می‌گوید فلان کار را برای نتیجه‌گیری کنید، چون یک مربی که قراردادش ۵-۶ میلیارد است، تیمش چهارم یا پنجم می‌شود و قراردادش ۲۰ میلیارد می‌شود. خب، می‌آید پنج میلیارد هزینه می‌کند. اصلا اظهر من الشمس است که چه اتفاقی رخ می‌دهد. بررسی کنید بین مربیان چه کسانی سالمند و چه کسانی نیستند، اگر منِ مهدی تارتار سالم نیستم، باید بروم گوشه خانه بنشینم. نباید به چند جوان آموزش کثافت کاری بدهم.

سرمربی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی گفت: امیدوارم هر چه سریع‌تر VAR بیاید. من هر هفته تاکید می‌کنم تا انشالله هر کسی که در این فوتبال زحمت می‌کند، به حقش برسد و کسان دیگر با زدوبند و کثافت‌کاری بالا نروند.

تارتار در پایان درباره غایبان تیمش برای بازی فردا توضیح داد: متاسفانه در هفته‌های اخیر به‌خاطر فشردگی بازی‌ها و زمین نامساعدی که در تمرینات داشتیم، آسیب‌های زیادی دیدیم. هر هفته این‌ها را نگفتم، اما انصافا ۷-۸ بازیکن مصدوم دارم و حتی در این بازی محروم هم دارم. سعید باقرپسند که جراحی کرده، میلاد سرلک تهران دنبال درمانش است، سهیل فداکار در این بازی آسیب دیده، مجید عیدی با درد بازی می‌کند و محمد عمری هم به همین شکل با مسکن بازی می‌کند. حبیب فرعباسی در این بازی محروم است، حسین صادقی را در این هفته‌ها نداریم. انقدر زیاد هستند که شاید چند نفر را از قلم انداخته باشم، اما جوان‌های خوبی داریم و با همین‌ها تلاش‌مان را می‌کنیم و از همه مهم‌تر در قضاوت‌مان فقط عدالت را می‌خواهیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *