معاون قضایی دادگستری اردبیل: دستگاه قضایی استان از نقد‌های سازنده و معقول حمایت می‌کند

14:06 - 07 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۴۵۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون قضایی دادگستری اردبیل: دستگاه قضایی استان از نقد‌های سازنده و معقول حمایت می‌کند
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل از حمایت دستگاه قضایی استان از نقد‌های سازنده، معقول و منطقی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

خبرگزاری میزان- جهانگیر جوانمرد در نشست دانشجویی با موضوع حقوق شهروندی، مطالبه‌گری با پشتوانه فکری چشم‌اندازی روشن در کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: دانشجویان با اندیشه‌های نو و بنیادهای فکری تحقیق‌محور در موضوعات و بسترهای آسیب‌زا می‌توانند با مطالبه‌گری از طریق نقدهای سازنده چشم‌اندازی روشن در کاهش انحرافات و آسیب‌های اجتماعی ایجاد کنند.

وی افزود: دستگاه قضایی استان با اتخاذ رویکرد پیشگیرانه، ضمن پذیرش تفکرات سازنده در ارائه راهکارها و پیشنهادها برای کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی از مراجع و نهادهای علمی از جمله دانشگاه‌ها انتظار دارد تا با پشتوانه فکری و تحقیقات علمی و پژوهشی، هرگونه کاستی‌ها، کمبودها و ضعف‌ها را با انتقاد سازنده از مسئولین نهادها و دستگاه‌های مرتبط مطالبه کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: دستگاه قضایی نیز در انجام وظایف و رسالت‌های خود به عنوان دستگاه مطالبه‌گر مدافع حق و حقوق مردم بوده و همواره سعی کرده است تا حمایت‌های قضایی لازم را از نقدهای سازنده و معقول و منطقی داشته باشد که می‌تواند گامی رو به جلو در پیشرفت و توسعه و کاهش مشکلات باشد.

وی در ادامه با بیان جرایم اولویت‌دار و آمار میزان وقوع آن در جامعه، اعتیاد، طلاق، سرقت و اختلافات ملکی را از جمله مهمترین آسیب‌های اجتماعی دانست که نیازمند انجام کار تحقیقی و پژوهشی بیشتر در این زمینه است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *