آمریکا مخالف قطعنامه تروئیکای اروپایی درباره ایران

11:48 - 07 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۴۰۸
آمریکا مخالف قطعنامه تروئیکای اروپایی درباره ایران
منابع دیپلماتیک از اختلاف میان واشنگتن و تروئیکای اروپایی درباره صدور قطعنامه علیه ایران در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر می‌دهند.

خبرگزاری میزان - نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در حالی از روز ۳ ژوئن (۱۴ خرداد) آغاز به کار می‌کند که منابع دیپلماتیک می‎گویند اختلاف‌های میان آمریکا و ۳ کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان درباره ایران وجود دارد.

وال‎استریت‎ژورنال به‎تازگی نقل از آنچه دیپلمات‌های نزدیک به مذاکرات خوانده شده، نوشت: دولت آمریکا متحدان اروپایی را تحت فشار قرار داده تا از طرح‌هایی برای سرزنش ایران به دلیل پیشرفت در برنامه هسته‌ای خود عقب‌نشینی کنند.

به گفته این منابع، دولت بایدن به دنبال جلوگیری از تشدید تنش‌ها با تهران پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در فصل پاییز است.

این رسانه آمریکایی می‎گوید که واشنگتن با تلاش انگلیس و فرانسه برای محکوم کردن ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اوایل ژوئن مخالف است.

به گفته دیپلمات‌ها، آمریکا تعدادی دیگر از کشور‌ها را تحت فشار قرار داده تا از رای دادن به قطعنامه علیه ایران خودداری کنند.

پیشتر نیز درباره اختلاف میان آمریکا و تروئیکای اروپایی درباره ایران پیش از نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داده بود.

گزارش رویترز می‌گوید: با این حال، آمریکا نمی‌خواهد در نشست‌های اخیر هیئت مدیره آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دنبال قطعنامه دیگری علیه ایران باشد؛ قبل از نشست فصلی گذشته، کشور‌های اروپایی شامل فرانسه، انگلیس و آلمان موسوم به تروئیکای اروپایی با واشنگتن در مورد اینکه آیا به دنبال قطعنامه‌ای هستند یا خیر به توافق نرسیدند، اما از آن عقب‌نشینی کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *