دادستان مرکز استان فارس: خانواده‌های زندانیان باید تحت حمایت‌های مؤثر باشند

10:46 - 07 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۳۱۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان مرکز استان فارس: خانواده‌های زندانیان باید تحت حمایت‌های مؤثر باشند
دادستان مرکز استان فارس با بیان اینکه خانواده‌های زندانیان باید تحت حمایت‌های مؤثر باشند، گفت: این حمایت‌ها به خانواده مددجویان کمک می‌کند تا بتوانند زندگی عاری از آسیب را سپری کنند.

خبرگزاری میزان - سید مصطفی بحرینی در اولین نشست هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز که به میزبانی اتاق اصناف مرکز فارس برگزار شد، اظهار کرد: از ظرفیت همه خیران برای حمایت مؤثر از خانواده‌های استفاده می‌شود، زیرا اعتقاد راسخ داریم کمک به این قشر و پیشگیری از تهدیدات و آسیب‌های خانواده‌های بی‌سرپرست تحت پوشش انجمن‌های حمایت، به کاهش معضلات، جرم و آسیب‌های اجتماعی می‌انجامد.

وی در ادامه بر ضرورت توانمند سازی خانواده‌ها با هدف نیل به خودکفایی و تامین مالی از طریق خود اشتغالی بازار محور آنان تاکید کرد و افزود: خانواده‌های زندانیان باید تحت حمایت‌های مؤثر باشند تا بتوانند زندگی عاری از آسیبی را سپری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس گفت: روز نسیم مهر فرصتی است برای توجه به قشری محروم و آسیب دیده که در وقوع جرم نقشی نداشته‌اند، اما از تبعات حبس سرپرست خانواده دچار آسیب هستند.

انصاری، معاون سلامت اداره کل زندان‌های فارس نیز بر ضرورت نهادینه‌سازی جایگاه و ماهیت انجمن حمایت بعنوان یک مؤسسه خیریه تاکید کرد و گفت: پیگیری اصلاح عنوان توصیفی انجمن‌های حمایت به‌عنوان مرکز غیر انتفاعی و خیریه، می‌تواند فرصت‌های افزون‌تری را فراروی برای خیران و جلب کمک‌های مجامع مختلف فراهم می‌سازد.

قربانی، مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز نیز گزارشی از اقدامات یکساله ارائه داشت و از خیران و حامیان این مرکز تقدیر کرد.

جوانمردی، رئیس اتاق اصناف فارس و میزبان این نشست نیز پیشنهاد داد که از ظرفیت اصناف خاص برای مهارت‌آموزی به مددجویان آزاد شده از کانون استفاده شود.

در این نشست اجرای برنامه نکوداشت نسیم مهر و تجلیل از فرزندان موفق خانواده‌های تحت پوشش انجمن، همچنین پرداخت یک نوبت مستمری فوق‌العاده به خانواده‌های تحت پوشش به مناسبت روز نسیم مهر، به تصویب رسید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *