دادستان مرکز استان فارس: آموزش‌های لازم به جوانان کانون اصلاح و تربیت داده شود تا از ورود آن‌ها به چرخه بزه جلوگیری شود

19:30 - 05 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۱۲۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان مرکز استان فارس: آموزش‌های لازم به جوانان کانون اصلاح و تربیت داده شود تا از ورود آن‌ها به چرخه بزه جلوگیری شود
دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس با اشاره به رسالت کانون اصلاح و تربیت گفت: در کانون اصلاح و تربیت فارس برنامه‌های متنوعی وجود دارد تا اصلاح صورت گیرد و زمینه بازگشت سعادتمندانه آن‌ها به جامعه فراهم شود.

خبرگزاری میزان - سید مصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس به همراه جمعی از معاونین دادستانی و مدیر کل زندان‌های استان در کانون اصلاح و تربیت مرکزی فارس حضور یافت و از بخش‌های مختلف این موسسه تأدیبی و تربیتی بازدید به عمل آورد. با مهرجویان و خانواده‌های آنان دیدار کرد و روند نگهداری و ارائه خدمات اصلاحی و تربیتی به مهرجویان را مورد بررسی قرار داد. 

 بحرینی در این بازدید اصلاح و تربیت مجرمان را مهم‌ترین هدف دستگاه قضایی دانست و گفت: در کانون اصلاح و تربیت فارس برنامه‌های متنوعی برای آموزش مهارت‌های اساسی زندگی، اصلاح رفتار و اندیشه مجرمانه افراد و در نهایت بازگشت موثر و سعادتمندانه آنان به جامعه و کانون خانواده تدبیر و اجرایی شده است. 

وی افزود: تعداد نفرات اندکی در کانون بازگشت مجدد داشتند که مدیریت زندان‌ها و کانون اصلاح و تربیت با برنامه‌های کارشناسی به دنبال رفع عوامل آن و پیشگیری از عود مجدد جرم در این افراد از طریق ترمیم تربیت و همچنین مراقبت‌های ویژه پس از خروج هستند. 

بحرینی اظهار کرد: در بخش جرم و ورود افراد به زندان، باید آموزش‌ها و مهارت‌های اساسی زندگی لازم به جوانان داده شود تا از ورود آنان به چرخه بزه و در نهایت حبس پیشگیری شود. 

وی در ادامه گفت: به‌منظور پیشگیری و شناسایی عوامل وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، مجتمع قضایی- اجتماعی شوق زندگی در شیراز راه‌اندازی شده تا علل وقوع جرم را شناسایی شود و نسبت به رفع آن با مشارکت جمعی بیش از ۱۸ دستگاه اجتماعی، اقتصادی فرهنگی، آموزشی، تربیتی و ورزشی که در جلسات این مجتمع نماینده دائم دارند اقدام شود.

وی با تاکید بر آنکه خانواده‌ها و نظام آموزش و پرورش و تربیت جوانان و نوجوانان باید با مراقبت‌های لازم، نظارت بر حضور فرزندان و جوانان در فضای مجازی، ارتباط آنان با افراد بیرون از منزل به ویژه دوستان و سایر تمهیدات لازم، توانمندسازی افراد در حوزه پیشگیری از وقوع و ارتکاب به جرم و تخلف را تقویت کنند افزود: دادستانی در حوزه صیانت از حقوق عامه با هر دستگاه و مجموعه‌ای که مرتکب ترک فعل شده باشد و عملکردش موجبات شیوع ناهنجاری را به دنبال داشته باشد برخورد قانونی خواهد داشت. 

وی در خاتمه ضمن تشکر از اقدامات بسیار مطلوب مدیر کل زندان‌ها و همکاران این مجموعه در مدیریت امور زندان‌ها و کانون اصلاح و تربیت، از نهاد‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی خواست تا با مدیریت کانون اصلاح و تربیت و امور زندان‌ها در راستای اصلاح و بازهنجاری مجرمان و تلاش جهت بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه و پیشگیری از عود مجدد جرم در آنان همکاری موثر داشته باشند.

انتهای پیام/


برچسب ها: پیشگیری از جرم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *