دادستان ایلام: زمین‌خواری گسترده در چالیمار متوقف شد

16:02 - 06 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۲۹۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان ایلام: زمین‌خواری گسترده در چالیمار متوقف شد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام از توقف یک مورد زمین‌خواری گسترده در منطقه چالیمار شهر ایلام خبر داد و گفت: برای سه نفر پرونده قضایی تشکیل و یک نفر نیز بازداشت شده است.

خبرگزاری میزان - با توجه به گزارش یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن به دادستانی صبح امروز با دستور قاطع دادستان بر انجام وظایف قانونی یگان حفاظت و رفع تصرف از اراضی ملی و دستور تامین امینت در راستای اجرای قانون با حضور معاون دادستان، یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن، نیروی انتظامی و شهرداری از یک مورد زمین‌خواری گسترده در منطقه چالیمار شهر ایلام جلوگیری به عمل آمد.

در این عملیات، ماموران با حضور در محل، اقدام به تخریب دیواری کردند که در تملک راه و شهرسازی، با کاربری آموزشی بوده و به صورت غیرقانونی دور زمینی به مساحت هزار و ششصد متر مربع احداث شده بود.

بر اساس گزارشات، متصرف که از قصد مقامات آگاه بوده، برای ممانعت از تخریب، با استفاده از چندین خودرو بدون پلاک، دیوار بیرونی دسترسی به محل را مسدود کرده بود.

ماموران با هوشیاری و جدیت، با استفاده از ادوات مناسب، دیوار را به طرف داخل زمین تخریب و از ادامه روند تصرف غیرقانونی این اراضی ملی جلوگیری به عمل آوردند.

در این راستا برای سه نفر پرونده تشکیل و یک نفر نیز بازداشت شده است.

دادستانی ایلام، ضمن هشدار به متخلفان و سودجویان، اعلام می‌دارد که با هرگونه تجاوز به بیت‌المال و انفال عمومی به شدت برخورد خواهد کرد و از کلیه دستگاه‌های ذیربط انتظار دارد در راستای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی، نهایت اهتمام را به کار ببندند.

خاطر نشان می‌شود این اقدام، مورد تقدیر و تشکر مردم منطقه و فعالان عرصه حفظ منابع ملی و طبیعی قرار گرفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *