رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی: پیشگیری از وقوع جرم نقش مؤثری در حفظ حقوق عامه دارد

15:21 - 06 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۲۶۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی: پیشگیری از وقوع جرم نقش مؤثری در حفظ حقوق عامه دارد
رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه یکی از مصادیق حقوق عامه، حفظ امنیت روانی جامعه است، گفت: پیشگیری از وقوع جرم نقش مؤثری در حفظ حقوق عامه دارد. هرچقدر بیشتر تلاش کنیم که جرمی واقع نشود یا گسترش نیابد یا تکرار نشود، بیشتر به حفظ امنیت روانی جامعه کمک کرده‌ایم.

خبرگزاری میزان - جلسه‌ی شورای معاونین دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین زرندی رئیس کل دادگستری استان برگزار و در ابتدای این جلسه محمدحسین درودی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گزارشی از اقدامات مهم صورت گرفته در حوزه دادستانی ارائه کرد.

در ادامه رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با بیان توصیه‌هایی بر اساس روایات و مفاهیم دینی به قضات گفت: قاضی باید محرم اسرار افراد باشد و مسائل شخصی و خانوادگی یک متهم را همانند راز نزد خود نگه دارد. دیگر اینکه مدارای با مردم امر بسیار مهمی است که در دین ما بر آن بسیار تأکید شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین زرندی گفت: یکی از کار‌های مهم در دستگاه قضایی که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده بحث حقوق عامه است.

وی افزود: یکی از مصادیق حقوق عامه، حفظ امنیت روانی جامعه است و دادسرا بیشترین نقش را در تأمین آن دارد. امروز فضای مجازی تأثیر زیادی در برهم زدن امنیت روانی جامعه دارد و اگر امنیت روانی صدمه ببیند حوزه‌های دیگر مثل امنیت اقتصادی و اخلاقی نیز صدمه می‌بیند.

حجت‌الاسلام والمسلمین زرندی تأکید کرد: پیشگیری از وقوع جرم نقش مؤثری در حفظ حقوق عامه دارد. هرچقدر بیشتر تلاش کنیم که جرمی واقع نشود یا گسترش نیابد یا تکرار نشود، بیشتر به حفظ امنیت روانی جامعه کمک کرده‌ایم. گفتنی است در این جلسه برخی از معاونین دادستان و سرپرستان نواحی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گزارشی از عملکرد و پرونده‌های مهم حوزه خود ارائه کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *