تحولات اوکراین؛ مسکو پهپادهای شناسایی ناتو را هدف مشروع خواند

14:11 - 06 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۲۵۴
تحولات اوکراین؛ مسکو پهپادهای شناسایی ناتو را هدف مشروع خواند
استفاده اوکراین از تسلیحات ناتو در حمله به خاک روسیه با هشدارهای مکرر مسکو مواجه شده است.

خبرگزاری میزان – آندری کلیچکوف، فرماندار استان اوریول روسیه، می‎گوید که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور ۳ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد.

همچنین ولادیمیر روگوف، عضو شورای هماهنگی برای ادغام مناطق جدید روسیه، اعلام کرد که پهپادهای شناسایی ناتو به آماده‌سازی حملات نیرو‌های اوکراینی به روسیه کمک می‌کنند و باید به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل شوند.

به گفته وی، حملات به خاک روسیه، به‌ویژه شبه جزیره کریمه و قلمرو کراسنودار از طریق پهپاد‌های شناسایی-تهاجمی ناتو هماهنگ می‌شوند و این پهپادها با پرواز در اطراف، زمینه را برای حملات بعدی آماده می‌کنند.

روگوف، می‎گوید: شبه‌جزیره کریمه و منطقه کراسنودار در نزدیک‌ترین فاصله ممکن قرار دارند و پس از این شناسایی، نظامیان اوکراینی با موشک، پهپاد یا شناور حمله می‌کنند.

این مقام روس با بیان اینکه آمریکا و به طور کلی ناتو درگیر خصومت‌ها علیه روسیه است و هر بار ظاهر شدن یک یا چند پهپاد شناسایی ناتو حاکی از یک تحریک جدی قریب‌الوقوع علیه مناطق جنوبی روسیه است، اظهار کرد که برای حفظ حاکمیت و امنیت مرز‌های جنوبی کشورمان، این پهپاد‌ها باید اهداف قانونی برای انهدام باشند.

ساقط شدن ۷ پهپاد اوکراینی در کورسک

الکسی اسمیرنوف، سرپرست فرمانداری استان کورسک، اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه ۷ پهپاد اوکراینی را در این استان مرزی در جنوب غربی روسیه سرنگون کردند.

در همین حال وزارت دفاع روسیه از انهدام یک مرکز نظامی بزرگ متعلق به نیرو‌های اوکراینی در دونتسک با پرتابگر‌های راکت گراد خبر داد.

این بیانیه می‎گوید که این هدف‎گیری موفق در شب نتیجه کار هماهنگ خدمه پرتاب موشک گراد بوده است.

تخلیه غیرنظامیان برخی مناطق خارکف

وزارت دفاع روسیه گزارش داد که نیرو‌های نظامی این کشور اقدام به تخلیه غیرنظامیان از شهر ولچانسک در استان خارکف در شرق اوکراین کرده و به آن‌ها کمک‌های پزشکی لازم را ارائه کردند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که نیرو‌های نظامی اوکراین در هنگام عقب‌نشینی، به ساختمان‌های مسکونی حمله کردند و دو نفر از ساکنان ولچانسک زیر آوار یکی از ساختمان‌ها پیدا شده و به بیمارستان منتقل شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *