نکونام: هرکاری می‌کنند ما قهرمان نشویم/ با حضور تاج در فدراسیون به استقلال اجازه نمی‌دهند/ برای جام شرافت و پاکی می‌جنگیم

22:42 - 04 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۹۶۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
نکونام: هرکاری می‌کنند ما قهرمان نشویم/ با حضور تاج در فدراسیون به استقلال اجازه نمی‌دهند/ برای جام شرافت و پاکی می‌جنگیم
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: حیدری در بازی با مس رفسنجان ۲ امتیاز از ما گرفت، امروز هم ۲ امتیاز گرفت؛ نمی‌خواهند و هرکاری می‌کنند تیم ما قهرمان نشود.

خبرگزاری میزان - جواد نکونام پس از تساوی استقلال مقابل نساجی، اظهار داشت: درمورد بازی صحبت نکنیم. امروز باید درمورد چیز‌های دیگر صحبت کنیم. مردم خسته شده‌اند و همه می‌بینند. صحبتم با مردم است.

وی افزود: از فردا هزار جا و هزار نفر نوشته‌اند که اینطور گفت و آن آنطور گفت. بازی ما را ببینید. بازی تیم رقیب را هم نگاه کنید. ببینید چه بلایی در این چند وقت سر ما آوردند. زمانیکه شخص مهدی تاج سری اول در فدراسیون بود، من مربی تیم ملی بودم و کنار رفتم، می‌دانستم که با قضاوت نمی‌گذارند. امسال هم چندین و چند بار تکرار کردند.

سرمربی استقلال ادامه داد: چیزی که هست را می‌گویم. بیژن حیدری داوری کرده، ۲ امتیاز را به خاطر اشتباه او و کمکش در بازی با مس رفسنجان از دست دادیم. برادرش بازی با ملوان به نفع تیم رقیب گرفت و حداقل ۲ امتیاز گرفتند. هفته بعدش، برادرش برای ما بازی تراکتور را قضاوت کرد. دوباره این بازی برای ما قضاوت کرد و یک پنالتی نگرفت که مساوی شد.

وی تصریح کرد: قضاوت امروز اصلا نمی‌گذاشت تیم من فوتبال بازی کند. تا می‌توانست خطا می‌گرفت. من فوتبال بازی کرده‌ام. می‌فهمم داور چکار می‌کند. بازی با مس رفسنجان ۲ امتیاز از ما گرفت، امروز هم ۲ امتیاز گرفت. نمی‌خواهند و هرکاری می‌کنند تیم ما قهرمان نشود.

نکونام افزود: کنار زمین به کمک داور گفتم بازیکن من را دیدی پیراهنش را گرفته؟ گفت من ندیدم. گفتم وجدان داری؟ خدای بالا سر را می‌بینی؟ اصلا قضاوت امروز تیم ما یک طرف، بروید بازی تیم رقیب را ببینید که چه اتفاقی افتاد. چگونه اخراج کردند و چگونه برایشان پنالتی نگرفتند. بروید ببینید چه اتفاقاتی افتاد.

سرمربی استقلال گفت: یک روز یک نفر حرف درستی زد؛ یک جام برای یک تیم است، یک جام برای بقیه تیم‌ها، ما برای آن جام می‌جنگیم. جام شرافت، پاکی، تلاش، زحمت و مردانگی. در لیگی که ما می‌جنگیم ما برنده هستیم. آن یک جام هم مبارک آن تیم و کسانی که دوست دارند، باشد. اصلا به اتاق یکی از مسئولین سازمان لیگ می‌روید می‌بینید عکس پرسپولیس را جلوی کمدش گذاشته است! این‌ها را به که بگویم؟

وی افزود: از فردا همه چیز فوتبال ما درست می‌شود. تمام این اتفاقات تا زمانی است که همه جوره به ما ضربه بزنند و پایین بکشند. دوستان فکر نمی‌کردند ما رقیبشان باشیم، ولی دیدند برای همه لقمه گلوگیری هستیم. آمدند شروع به اذیت کردند. هیچ کس در ایران فکر نمی‌کرد این اتفاق بیفتد. آخر فصل دیدند بله، این تیم می‌تواند و شخصیت را دارد، ولی نگذاشتند و نمی‌خواهند.
نکونام ادامه داد: باز هم می‌گویم نمی‌خواهند. به خاطر اشتباهاتی که افتاده، چیزی خارج از چارچوب نیست. به کسی اتهام نمی‌زنم. اتفاقات فوتبالی و داوری است که می‌افتد. ببینید پنالتی تیم من چگونه گرفته نشد. ان بازی را هم بروید نگاه کنید.

سرمربی استقلال گفت: سوت زدن مشخص می‌کند چه اتفاقی می‌افتد. ملوان انزلی با تیم رقیب، تیم ما و مس رفسنجان، امروز قضاوتی که برای ما کردند. یک اوت یا کرنر هم برای ما و هم برای نساجی مهم است. بازی مرگ و زندگی است. داور باید با شهامت باشد و درست داوری کند. هرکه حقش است برنده شود و با ببازد. مشکلی نیست.

وی افزود: من گفتم با توجه به بازی با مس رفسنجان، اعتراض کنیم که این داور نباشد، ولی متاسفانه قرار بود این اتفاقات بیفتند. واقعا متاسفم. من که سال‌ها عمرم را برای این فوتبال مخصوصا برای تیم ملی کشورم گذاشتم، واقعا از این موضوع ناراحتم که سالم کار می‌کنیم و زحمت می‌کشیم. نمی‌گویم تیم‌های دیگر ناسالم کار می‌کنند.

نکونام تصریح کرد: به حقمان نمی‌رسیم. امسال متوجه شدم که اصلا برای استقلال محال است. ۱۰ جام باشد ۹ جام را به دوستان می‌دهند، یک جام را چه اتفاقی بیفتد که ما استقلالی‌ها ببریم. بروید ببینید در این سال‌ها چه اتفاقاتی افتاده است. هر شهر ایران بروید می‌بینید با این تیم مشکل دارند. به خاطر اتفاقاتی که می‌افتد. از این موضوع ناراحتیم. چرا اینطور می‌شود؟ چرا یکبار اشتباه به نفع ما نمی‌شود؟ یکبار به نفع ما حریف ۹ نفره یا ۸ نفره شود.

نکونام در پاسخ به خبرنگاری که به دقیقه ۲ بازی با آلومینیوم اشاره کرد، گفت: من با شما صحبتی ندارم. اتفاقاتی که افتاده برنامه ریزی شده بود. این برنامه را رقم زدند تا این اتفاقات بیفتند. می‌دانستیم. تمام تلاشمان را کردیم. جنگ و دعوا کردیم. بازیکنان تا همین جا غیرت گذاشتند و توانستیم با همه چیز بجنگیم ولی...

وی خاطرنشان کرد: خوشحالم که به قائمشهر آمدم. دوستان عزیزم را دیدم. ان‌شاالله تیم نساجی هم در لیگ می‌ماند و موفق باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *