گزارشی از پیشنهادهای ارائه شده در اجلاس وزرای ورزش عضو شانگهای/ از تشکیل انجمن ورزش تا برگزاری مسابقات فوتسال و گلف

14:33 - 04 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۹۳۴
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
گزارشی از پیشنهادهای ارائه شده در اجلاس وزرای ورزش عضو شانگهای/ از تشکیل انجمن ورزش تا برگزاری مسابقات فوتسال و گلف
پیشنهادات ارائه شده در جلسه وزرای ورزش عضو شانگ‌های اعلام شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، ظهر امروز جلسه وزرای ورزش عضو پیمان شانگ‌های برگزار شد.

در این جلسه پیشنهاد‌های مختلفی از سوی وزرای ورزش کشور‌های گوناگون مطرح شد که کیومرث هاشمی از سوی ایران پیشنهاد برگزاری مسابقات فوتسال جام ابریشم و میزبانی ایران در نخستین دوره این رقابت‌ها و همچنین میزبانی ایران از اجلاس وزرای ورزش شانگ‌های در سال ٢٠٢۶ را ارائه کرد.

در ذیل نگاهی انداخته شده به پیشنهاد‌ها مطرح شده کشور‌ها و دستور جلسه در نشست امروز:

-اعضا دورنمای همکاری در زمینه توسعه ورزش قهرمانی در کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های از طریق تبادل تجربیات و برگزاری اردو‌ها و مسابقات آموزشی مشترک را بررسی کردند.

-اعضا وضعیت فعلی صنعت ورزش و اقدامات انجام شده برای توسعه حوزه تربیت بدنی و ورزش از جمله برای افراد دارای معلولیت را بررسی کردند.

-اعضا تجربه خود را در سازماندهی و اجرای رویداد‌های ورزشی را به اشتراک گذاشتند. آن‌ها همچنین به اهمیت تجربه و تحلیل بازخورد‌ها و تجربیات رویداد‌های قبلی برای بهبود کیفیت و جذب ورزشکاران بیشتر اشاره کردند.

-اعضا برگزاری دوره‌ها، سمینارها، کنفرانس‌ها، تبادل هیئت‌های ورزشی، بازدید‌های کاری و همچنین آموزش، بازآموزی و تبادل کادر مربیگری و علمی - آموزشی در زمینه ورزش از جمله متخصصین رشته پزشکی ورزشی را پیشنهاد کردند.

-اعضا به اهمیت رواج ورزش‌های ملی و سنتی در فضای سازمان همکاری شانگ‌های اشاره کردند.

-نماینده قزاقستان از کشور‌های حاضر در این نشست برای حضور در پنجمین دوره بازی‌های جهانی عشایر که سپتامبر ۲۰۲۴ در آستانه برگزار می‌شود، دعوت کرد.

-طرفین از برگزاری منظم ماراتن‌های سازمان همکاری شانگ‌های در کونمینگ (جمهوری خلق چین) و منطقه ایسیک کول (جمهوری قرقیزستان) بسیار قدردانی می‌کنند.

-طرفین در مورد ارائه مراقبت‌های پزشکی تخصصی بسیار واجد شرایط به ورزشکاران تبادل نظر کردند.

-نماینده قزاقستان پیشنهاد برگزاری مسابقات گلف منظم را ارائه کرد که به توسعه این ورزش در کشور‌های سازمان همکاری شانگ‌های کمک خواهد کرد.

-نماینده ایران پیشنهاد برگزاری جام فوتسال سازمان همکاری شانگ‌های را برای تقویت بیشتر همکاری‌های ورزشی از جمله در ورزش‌های تیمی ارائه کرد.

-نماینده روسی پیشنهاد کرد که امکان ایجاد انجمن سازمان‌های ورزشی سازمان همکاری شانگ‌های و ایجاد کارگروهی در زمینه تربیت بدنی و ورزش کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های انجام گیرد.

-اعضا توافق کردند که جلسه بعدی وزرای ورزش کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های در سال‌های ٢٠٢۵ در جمهوری خلق چین برگزار شود. محل و زمان برگزاری این رویداد از طریق مجاری دیپلماتیک از و دبیرخانه سازمان همکاری شانگ‌های اعلام خواهد شد.

-طرف ایرانی پیشنهاد کرد نشست وزرای ورزش کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های در سال ٢٠٢۶ در جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

-اعضا از دولت جمهوری قزاقستان، وزارت گردشگری و ورزش جمهوری قزاقستان برای استقبال گرم و سازماندهی عالی این نشست قدردانی کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *